Vag Tacho problemer / Vag commander

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

I forbindelse med en evig rundans med startsperre problemer har i grunn både jeg å møller kommet fram til at på min 98 mod A4 B5 så er det mest sannsynlig instrumentpanelt som er synderen da startsperren er intigrert i instrumentpanelet på disse bilene.

Kan forsåvidt nevne at alle de "vanlige" feilene men avleser spole, ledninger imellom instrument, slepering, "black boks" etc alt er nytt.

Så da er neste steg å prøve skifte instrument panel.

 

I den forbindelsen prøver jeg å få vag tacho til å fungere, da jeg kan få ut skc koden med dette programmet (Nødstart funksjon, dypere programering etc) Dette ser jeg på som et must slik at om problemet skulle skje igjen i etterkant kan jeg ta en nødstart slik at jeg slipper taue bilen.

Siden møller ikke kan hente ut denne koden selv, så hadde det vært veldig greit å få gjort dette selv, Samt jeg da kan programere opp et nytt(brukt) instrumentpanel selv i etterkant med vag com.

 

Problemet er at selv etter haugevis med prøving av drivere, reinstallasjoner etc så får jeg ikke det til å fungere.

Problemet er at alle knappene på selve programmet bare er "gråe" slik at man ikke kan trykke på noe..

Bruker forøvrig Windows xp, hvor bla Vag com fungerer utmerket.

Har "Just in case" også bestillt ny kabel og driver CD nå som en plan B.

 

Så noen som har noe tips til hva som kan være feil?

Har også vag commander liggende, denne får jeg kontakt med, men har ikke klart å fått noe særlig av funksjoner til å fungere, ei heller hente ut koden med dette programmet, kanskje noen er mer kjent med dette programmet her?

 

Uansett takk for all hjelp :)

 

-Daniel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at alle knappene på selve programmet bare er "gråe" slik at man ikke kan trykke på noe..

Bruker forøvrig Windows xp, hvor bla Vag com fungerer utmerket.

 

Jeg har hverken vag commander eller vag tacho selv - men hvis alle knappene er grå høres det ut som at ikke programmet finner riktig hardware.

Det var hvertfall det som var feilen når jeg hadde tilsvarende problem med et bmw-program tidligere.

 

Hos meg var det at det ikke fantes drivere som fungerte skikkelig for mitt OS (windows 8.0), selv om Vag-com fungerer fint.

Jeg vet at 64-bit varianten av Windows XP har hatt mange episoder med drivere som "tilsynelatende" fungerte fint, men ikke egentlig gjorde det.

 

Hvis du har en annen pc og et annet OS du kan prøve med så kan du utelukke det problemet. :)

 

Er det noe lisens eller tilsvarende som må legges inn for at programmet skal fungere ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også Vag Tacho. Lenge siden jeg har brukt det, men mener jeg har hatt samme problem som deg, Daniel. Og mener også å huske at noen at de programmene (driverene som følger med) til vag tacho som ligger ute på nettet ikke fungerer.

 

Har du prøvd med forskjellige programpakker? EDIT; Ser du har prøvd forskjellige drivere, men det jeg lurer på er om du har lastet ned vag tacho fra forskjellige plasser?

 

Skal se om jeg ikke får tid til å prøve det programmet jeg har og se om det virker enda (på denne pc'n -> win8).

 

Jeg har ihvertfall klart å hente ut koden til startsperra på Passaten min, så jeg har kodet ny nøkkel. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd med div drivere ja, mener jeg har prøvd et par forskjellige exe filer av software også.

 

Men ja.. Er at software ikke får kontakt med kabelen, så har bestilt ny kabel ink drivere så får håpe det løser seg, nytt instrument er på vei så må nesten få ut koden på det for å programmere om samt sette riktig km stand. :)

 

Bruker forøvrig win xp 32bit

Kan jo evt prøve på stasjonære med win 7, 64bit å.. Bare dra en lang usb kabel ut vinduet :D

 

Men hadde vært greit å vist om programmet må være koblet til bil for å finne interface på kabelen eller ei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd med div drivere ja, mener jeg har prøvd et par forskjellige exe filer av software også.

 

Men ja.. Er at software ikke får kontakt med kabelen, så har bestilt ny kabel ink drivere så får håpe det løser seg, nytt instrument er på vei så må nesten få ut koden på det for å programmere om samt sette riktig km stand. :)

 

Bruker forøvrig win xp 32bit

Kan jo evt prøve på stasjonære med win 7, 64bit å.. Bare dra en lang usb kabel ut vinduet :D

 

Men hadde vært greit å vist om programmet må være koblet til bil for å finne interface på kabelen eller ei

 

Skal se om jeg får satt av en time eller 2 i kveld til litt testing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se om jeg får satt av en time eller 2 i kveld til litt testing.

 

Hadde vært flott :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt mye problemer med tacho. noen tips:

 

- skru av alt som heter antivirus før du gjør noe som helst

- bruk tacho som følger med kabel. har aldri fått tacho fra nett til å funke

- ikke bruk usb 3 utgang, hvis pcn har det

- installer usb driver hvis det følger med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt mye problemer med tacho. noen tips:

 

- skru av alt som heter antivirus før du gjør noe som helst

- bruk tacho som følger med kabel. har aldri fått tacho fra nett til å funke

- ikke bruk usb 3 utgang, hvis pcn har det

- installer usb driver hvis det følger med.

 

Jepp, pcen har bruker jeg utelukkende til vag com så ligger ikke annet en windows og det, alt av brannmur etc er skrudd av.

Problemet er jo da at det ikke fulgte med cd på min kabel.. eller det fulgte med men filene der var korrupte (sikkert skjedd noe under prod)

Så om noen har cd'n som hadde orket å lastet opp dette hadde vært fint :)

 

Spesielt da selve .exe av tacho da jeg bare finner en versjon fra en russisk side som ikke virker veldig proff..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte greier, da har jeg fått exe fil av Kristian Olsen, da fungerte kabelen med engang :)

Får kontakt med bil etc.

 

Neste spørsmål er da hva jeg skal velge av ECU etc?

Tar jeg auto check så finner den ecu/kombii instrument men får ikke trykket på read pin.

Virker som jeg får kontakt på alle Magneti marinelli? ecu valgene men får error om prøver å hente ut pin, noen tips? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VDO new eller old? husker ikke helt. fant denne på youtube da. ser ut som han setter på tenning eller starter bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har på tenningen jeg også, men får error når prøver å hente ut pin, men siden jeg får kontakt på såpass mange av valgene er jeg litt usikker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynn på toppen og jobb deg nedover. Du ser det når du treffer rett "valg".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte greier, da har jeg fått exe fil av Kristian Olsen, da fungerte kabelen med engang :)

Får kontakt med bil etc.

 

Neste spørsmål er da hva jeg skal velge av ECU etc?

Tar jeg auto check så finner den ecu/kombii instrument men får ikke trykket på read pin.

Virker som jeg får kontakt på alle Magneti marinelli? ecu valgene men får error om prøver å hente ut pin, noen tips? :)

 

Akkurat som jeg mistenkte, for mener å huske at jeg også måtte prøve forskjellige programmer.

 

Trenger ikke teste noe mer jeg da vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går nok bra det Freddy :)

Får ikke kontakt uansett på Sedanen (98mod).. får bare error når prøver hente ut pin.

 

På avanten derimot som er 1997 og da har egen boks for startsperre å ikke i instrumentpanel slik jeg skjønte det, fikk jeg kontakt med engang å hentet ut pin uten problem. (Greit å ha liggende)

 

Så lurer på om det er rett å slett feil på instrument panelet som gjør det jeg..

Får forøvrig ikke heller til å programmere nøkkel via verket vag com eller vag tacho (Da jeg har pin fra bilen var ny)

Møller mistenker jo sterkt at det er feil på instrument panelet derfor startsperra hele tiden slår seg vrang, og alt annet av el nett der er skiftet..

 

Får se når jeg får det nye jeg har bestilt om jeg jeg får hentet ut koden av det, er jo det som er hele poenget uansett :)

Programvaren virker jo ihvertfall på Avanten nå så da misstenker jeg at det er panelet i Sedanen som har monga helt...`

 

Ihvertfall takk for all hjelp så langt!

 

Forøvrig siden jeg bare har 1 nøkkel på Avanten hadde det jo vært greit med en reserve, og med koden kan jeg jo programmere dette selv nå.

Noen som vet akkurat hvilken "pille" jeg må kjøpe på eBay for å programmere mot en 97mod?

Slik jeg forstår det er "ID48" transponderen for 98 og nyere (Immo i cluster)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som kunne vært behjepelig med drivere til vag tacho 3.01? har lastet ned noen fra nettet men får vist ikke kontakt med kabelen.. (får ikke kopiert fra cden som fulgte med. kommer bare opp feilmeldinger...) får USB to K-line interface not found.

 

hvis noen kunne sjekke om jeg mangler ei fil eller 2 hadde det vært gull. event send pm.

 

disse får jeg opp når jeg går inn på USB ISO interface

 

- FTD2XX.sys

- FTD2XX.dll

- FTD2XXUNI.ini

- FTDIUNIN.exe

- USB_I0.dll

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fått det til men ikke spør hvordan :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.