Få airbag i B7/B5-ratt til å virke Audi A4 B6?

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har handla et 3-eika ratt fra Audi A4 B7 med multifunk, også har jeg lyst til å sette det i min 2004 Audi A4 B6.

Fant ut at rattet passet på, men airbagpluggene er ulike, noen som har peiling på om det går an å få dette til å virke?

Er ikke så nøye om multifunksjonsbiten ikke virker, bare lurer på om det går an å få airbagen til å virke.

Hvis ikke trur jeg at jeg bare selger rattet og beholder det jeg har på nå :)

Mvh Olav G.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke være noe problem. b7 airbag er 2 steg mens b6 har 1 steg.

du kan enten koble den slik at begge stegene blåser på likt eller koble bare en av dem, ligger mye tråder rundt på nettet om du googler "B7 airbag in b6" B7 steering wheel in b6" o.l

Dette gjøres selvfølgelig på eget ansvar og ingen garanterer at airbag løser ut, men får i det minste ikke feil lampe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke være noe problem. b7 airbag er 2 steg mens b6 har 1 steg.

du kan enten koble den slik at begge stegene blåser på likt eller koble bare en av dem, ligger mye tråder rundt på nettet om du googler "B7 airbag in b6" B7 steering wheel in b6" o.l

Dette gjøres selvfølgelig på eget ansvar og ingen garanterer at airbag løser ut, men får i det minste ikke feil lampe :)

Okei tusen takk ! Da får jeg se om det blir en ordning :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh.. Dette hadde vi en bra tråd på! Post gjerne løsning/hva du nå enn finner!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja .. Det skal jeg gjøre ! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel være ett-trinns, så det bør gå bra! Du må muligens bytte over pluggen fra donorbilen, men de bør finnes på høgger'n hvis du ikke får den på Møller.

Sjekk at det er riktig splines først! :P

(Vi har dette rattet i konemors A4 B6-cab, i hvertfall samme design.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel være ett-trinns, så det bør gå bra! Du må muligens bytte over pluggen fra donorbilen, men de bør finnes på høgger'n hvis du ikke får den på Møller.

Sjekk at det er riktig splines først! :P

(Vi har dette rattet i konemors A4 B6-cab, i hvertfall samme design.)

Okei tusen takk !

Åja, ja det blei vel tøft det? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom slik fra fabrikken, men ser ikke helt feil ut, nei.. :)

2011_16217.jpg

Skulle nok gjerne ha multifunkratt, men det er ikke 2-din i den heller så det spiller ingen rolle lenger..

Har sportsrattet med logo nederst i den andre cabben, og der har senteret ennå et design. Audi har byttet litt oppigjennom på disse rattene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom slik fra fabrikken, men ser ikke helt feil ut, nei.. :)

2011_16217.jpg

Skulle nok gjerne ha multifunkratt, men det er ikke 2-din i den heller så det spiller ingen rolle lenger..

Har sportsrattet med logo nederst i den andre cabben, og der har senteret ennå et design. Audi har byttet litt oppigjennom på disse rattene!

Oi det så egentlig veldig bra ut ! :D

Åja ja mulig det, sikkert mye forskjellige bestillinger å kanskje :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blei det sånt ratt : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi har ikke mindre enn 93 valg på ratt i A4, så ikke rart det er mange variasjoner ute og går

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.