Varmeapparat har sluttet å varme. Audi S2. Har undersøkt div og trenger nå hjelp!!

Anbefalte innlegg

Hei.

S2n har plutselig sluttet å varme. Det er ingen forskjell om man setter den på min eller maks varme.

Har undersøkt at det er gjennomgang av væske ut og inn fra varmeregisteret. (Går inn væske i høyre slange og ut i venstre(med luftenippel) slange ved torpedovegg, er dette riktig forresten?) Har luftet flere steder uten resultat.

Oppdatering:

Systemfeil

15.7 Air Flow Flap, sporadic block - sjekket, fungerer

13.7 Footwell/Defroster Flap, sporadic block

08.5 Temperature Regulator Flap, static block (*08.5) - sjekket, motoren går og justerer hendelen.

05.3 Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, sporadic open

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Registeret kan smuldre opp innvendig og sirkulere vatnet rett ut igjen. Kjenner du forskjell på slangene med varme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Registeret kan smuldre opp innvendig og sirkulere vatnet rett ut igjen. Kjenner du forskjell på slangene med varme?

Aha, både vannet inn og ut av registeret er varmt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis spjeldet for varme står fast, kan inn og ut også føles like varmt, så sjekk også feilmeldinger på klima iht. nordicaudi.com.

(Edit: Satt på do med mobilen da jeg postet første svar.. Må fylle på med god info på forumet nå!)

Her er kodene og måten du får lest de ut: http://nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php

Og hvis du får bekreftet feilmelding, trenger du denne: http://nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1652/a1652.php Er ikke så ulikt på B4, men litt annen plassering av delene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode tips ! :)

Har tatt feilkoder på klimaen og det virker som det har noe med et spjeld som åpner for varme?? At det er en motor som er defekt eller noe som styrer/sender signal om at det skal åpne seg ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er systemfeilene ...

15.7 Air Flow Flap, sporadic block

13.7 Footwell/Defroster Flap, sporadic block

08.5 Temperature Regulator Flap, static block (*08.5)

05.3 Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, sporadic open

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Særlig 8.5 kan gi akkurat den feilen du har, (duh..) så sjekk motorene som i linken! :)

(Postet det her også, jeg..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Post svaret jeg ga deg i PM her også, så kan andre se det hvis de søker på feilen! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk ;)

Når jeg justerer varmen på displayet går motoren bak og roterer hendelen, så tror ikke lenger det er feilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått bilen til å varme, men det er så lenge resirkknappen er inne, er det riktig? Uansett, glad for å ha varme igjen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke tett pollenfilter, da? (kommer fint lite luft da, men bør vel ikke komme så 'plutselig' som du beskriver..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok opp der, og det var ganske fullt av løv og dritt, så fikk bort det. Testa også at spjeldet lukket seg. Får se hvor lenge varmen varer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.