#1 Skrevet Juni 24, 2014 Hei Tror jeg har en defekt toppakning, men kan dette sjekkes 100 %? Symtomene: Bruker mye vann, blir presset ut overtrykksventilen i vanntanken Drar og fungerer normalt Skummer i vannbeholderen Mye trykk i kjølesystemet når jeg skrur av korken Sikrulasjons lyder som høres ved pådrag Ingen spesiel hvit røyk bak eller vann ut eksos Noen som vet? eller hvordan dette kan sjekkes 100% før jeg bestiller deler og skrur opp ting. og evt hvor stor sjangs er det for at selve toppen kan vere gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 24, 2014 Prøv å skifte lokket til kjølevann beholderen,, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 24, 2014 Et verksted kan måle om det er forbrente gasser i overtrykket og da blir du ennå sikrere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 24, 2014 takk for svar, får be verkstedet ta en slik eksos vann test, Hvorfor skulle lokket til kjølevannet ha noe med saken å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 24, 2014 For lokket skal slippe opp trykket på 1,5bar. Men her lukter det toppakning lang veg, hatt samme problem på ATJ, AVF og masse andre pumpedyse motorer jeg har bytta på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 24, 2014 Takk for svar, kan prøve å bytte om lokket fra audien og se, men har en knapp på toppakning. Den ble byttet for 70000 km siden, men tror ikke dem plana toppen. :-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 24, 2014 Der har du nok problemet, disse toppene må planes ellers skjer det igjen. Ved montering kan det være lurt og bruke topplokksbolter fra 150tdi, disse er sterkere ! Og orginal toppakning er å foretrekke eller fra et seriøst motorverksted, er forskjeller ute og går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 25, 2014 super go hjelp her. Hvor finner jeg moment og slikt til bilen for å skru den sammen etter å ha byttet toppakningen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 25, 2014 Kan ordne moment til deg jeg, må bare få sjekket på jobb først. husker ikke alt i hue. Men toppen er hvertfall. Trinn 1 40nm Trinn 2 60 Trinn 3 90 grader+90 grader 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 25, 2014 Hva mener du med trinn 1 -3? er det 3 skru operasjoner for hver skrue? Og skal tings skrues sammen i hjørnene først og så rundt ? Har ikke helt peiling på dette, aldri gjordt det før men skal prøve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 25, 2014 Boltene skal først draes 40, så i neste omgang etter du har dradd alle med 40, så er det 60. Og tilslutt 90 grader på alle ei runde, så 90 til ei runde. Dette skal draes i kryss, kan legge ut bilde i morra. Er MYE jobb, fronten må frem, regreim må av, spesielt verktøy til reim.. Men om du har skrudd litt bil, og topp før bør det gå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 25, 2014 må handle inn litt verktøy, spesielt momentnøkkel og reim verktøy som du sier, aldri hørt om det da, hehe. Skal bytte registerreim på audi 2,4 v6 først nå med hjelp fra en som kan. Så håper jeg får litt erfaring av det til jeg skal ta passaten etterpå. Har hatt av hele fronten før på en audi a4, er vel noe det samme kansje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 25, 2014 vært borti noen uplane blokker ogspå 1,9 tdi,kan være greit å sjekke når det er av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 25, 2014 Ja, godt tips. Det bør du få sjekket med en rettholdt, hjelper lite og ha en bra topp om blokka er skjev. Var borti dette på en AVF, toppakning ble byttet og det skjedde igjen etter ei stund, ble byttemotor i den tilslutt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 5, 2014 Trur jammen jeg har vert heldig, byttet lokket til ekpansjonstanken og etterpå har alt vert bra:-) men takk til alle for svar og tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 5, 2014 Trur jammen jeg har vert heldig, byttet lokket til ekpansjonstanken og etterpå har alt vert bra:-) men takk til alle for svar og tips Hadde det problemet på en passat jeg hadde, skiftet topp pakningen å toppe to ganger,før jeg prøvde med det lokket, alt bra etter det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...