2004 Audi A4 Avant 1.8TQ S-line Misanorød * Milltek * Motoza

Anbefalte innlegg

Selger go'bilen grunnet overgang til e-Golf

 

2004 modell, kjøpt ny i Norge og eid av ansatte i Møller-systemet helt til jeg fikk den i fjor. Den har fungert aldeles glimrende tiden jeg har hatt den og den bærer ikke preg av hverken alder eller kjørte kilometer. Bilen har servicehefte.

 

-Kjørt 145k

-Mizanorød perleeffekt lakk

-S-line sportpakke som gir S-line sportsinteriør, sportsunderstell, innstegsliter, sportsratt og sort taktrekk

-avtagbart tilhengerfeste

-xenon

-163hk

-6-trinns manuell

-Audi Consert anlegg, har byttet ut spilleren med Alpine cd-spiller med blåtann handsfree/streaming, ipod, USB ++ (passer bra i audi-miljøet) Display i FIS viser info fra radio/cd/telefon

 

Bilen er oppgradert med Motoza-map sammen med 440cc Bosch green giants og komplett Milltek rustfritt eksosanlegg med race-katalysator (nypris 14000,-), anlegget ble montert rett over påsken 2014 og har dermed ikke gått mange mila. iflg Motoza skal effekten ligger rundt 230hk uten at det kan bekreftes ;) Bilen går meget bra for å si det slik. Sammen med Frankenturbo og en Pnp intercooler (fra f.eks Evolution Racewerks) kan 270hk være mulig, og nytt map koster 600,- fra Motoza og dette legges enkelt inn med OBD2-dongelen som følger med.

 

-18" S-line (originale) RS4-look felger med sommerdekk. Dekk har gjort sitt, men er ikke på slitemerke enda.

-17" S-line (orginale) felger med piggfrie Yokohama dekk (lite brukt)

 

Har i tillegg et helt og nytt/ubrukt H&R Cupkit komplett med fjærer og støtdempere som ikke er montert som kan følge med mot et tillegg i prisen.

 

Prisantydning 130k

 

Bilder: (Miltek er ikke montert på disse)

2014-06-09152427_zpsfa2c2dee.jpg

2014-04-21141017_zpscfdb0536.jpg

2014-04-21140857HDR_zps629f96ca.jpg

2014-04-21140844_zpse26b0f59.jpg

2014-04-21140825_zps3e6e7f2f.jpg

2014-04-21140927HDR_zps8bacbd3a.jpg

2014-04-21140950_zps047eca67.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca 230hk med eksos,dyser og chip?! hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur ikke du skal tulle med det, jeg har jobbet med tuning så vidt og bremset biler i Rototest.

 

Og jeg ble veldig overrasket over en 163hk som vi tuna, helt orginal ellers og den bremsa vi til 201hk.

Så med dyser, chip, eksos på en 163hk så kan den nok klare 230hk i motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm...så ca 30hk ekstra pga dyser og eksos? da regner jeg med at det er bytta grenrør også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På disse motorene er dysene veldig små fra fabrikk og ved bytte åpner det opp for en del mer effekt enn ved standard "chip". Motoza sier selv 235hk/370nm, men jeg har rundet ned til 230hk for å være litt moderat. ;) Men jeg kan som sagt ikke bekrefte eller avkrefte det som blir oppgitt. Motoza krever racekat eller testpipe for dette steget og kan dermed øke ladetrykket enda.

 

Og dessuten er det ikke grenrør på disse ;) kun eksosmanifold som forøvrig byttes ved oppgradering til f.eks Frankenturbo

 

Kjørte hele vinteren med originaleksos og da var den nesten som å kjøre en dieselmotor, kom veldig brutalt og mistet pusten rimelig raskt. Og at en motor skal forandre så totalt karakter etter å bare bytte et turbo-back eksos hadde jeg ikke i min villeste fantasi innbillet meg....når kommer den mye mykere og drar lenger opp på registeret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kommet til enighet med en kjøper og sier inntil videre at den er solgt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.