Tips for og beskytte gjengene på coilovers

Anbefalte innlegg

Har av tidligere erfaring skjønt at coilovers ikke er så veldig glad i vårt eksotiske klima her i Norge. Spesielt om vinteren.

Derfor har jeg bestemt meg at når jeg skal montere det på BMW'n så skal jeg gjøre noe grep for og forhindre/minske korrisjon o.l.

Men så er det og bruke noe som funker! Har Googla en del men er så sinnsvakt mye synsing osv så derfor spørr jeg her inne om det er noen her inne med noe erfaring eller tips til hva som kan funke? Noe som tåler salta veier eller vinter generelt.

Mens jeg alt har oppretta en tråd benytter jeg sjangsen til og spørre om noen også har forslag på en bra stål rondell til og pusse litt overflate rust på bærebruer osv? Tenkte og ta det samtidig og smøre det inn på hammerite eller noe.

På forhånd takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Molycote med stort hell. Smører på et godt lag over gjengene når du er ferdig å justere.

Skal du siden endre er det bare å tørke vekk molycoten og du får frem de ferske gjengene igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt lithium/white grease fra biltema i mange år. Fungerer fint, tørker vekk med papir og sprayer med felgrens og vann før justering. Billig og bra. Brukt det på både KW og H&R

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips dere :) får prøve biltema metoden siden biltema ligger rett ved meg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.