Anbefalte innlegg

(Admin: Flytt gjerne til annet forum!)

Apropos denne artikkelen: http://www.vwaudi-club.no/?s=viewNews&newsID=299 så tenkte jeg at jeg skulle skrive litt om vindusviskere, siden det er så mange å få tak i der ute! Har 'litt' slitt frontrute på Nazze, så det blir fort litt striper. Men når Bosch tar 400,- for etpar vanlige viskere, er det fort gjort å brenne av nærmere en 1000-lapp på dette i året, så alternativer er testet:

1. Bosch 'twin' viskere med eller uten 'innebygd' spoiler.

Uten hard bruk av spylervæske blir det fort 'fettete' merker på ruta som ikke blir skikkelig rene. Spoiler hjelper på ved hastighet, men synes de er litt for harde, så de pusser ikke i hele bredden. Værst på førersiden.

+ myk og fin gummi, innebygd spoiler på noen modeller.

- grisepris, skitt 'setter seg' lett.

2. Biltema 'Standard'.

Funker bra, og er slitasjemessig imo. ikke mye dårligere enn Bosch, men er forferdelig billig i forhold.. Synes faktisk skitten løsner lettere med disse, og 'fettmerkene' fra bl.a lastebiler går greiere av.

+ b-b-billi.., lette å holde rene

- noe spinkle, smal/ikke spoiler.

3. Tridon

Disse var sist jeg bruke de omtrent midt imellom Bosch og biltema sånn ytelsesmessig, men selve mekanikken var av plastikk!

+ Plastikk gjør at is ikke setter seg så fast

- Plastikk gjør at de sprekker/brekker lett i kaldt vær.. Duh..

4. Biltema 'Vannavvisende'

Disse kom med en beskyttelsesskinne, og var satt in med noe som ga omtrent samme effekt som Rain-x. Jeg gikk ut fra at det var relativt kortlivet, men har nå hatt samme pusserpar siden høsten! (Oktober/november en gang..) Svært lite striper, og nsten fraværende 'fettmerker'.

Estetisk omtrent som de vanlige fra biltema.

+ Pris, effekt, levetid!

- Ikke/lite spoiler (De har løse, da..)

Konklusjon: Kommer til å kjøpe Biltema vannavvisende _hver gang_ heretter, de løste i hvertfall mine problemer!

Har testet 1-3 både med og uten Rain-x, men gidder ikek å styre med det lenger.. ;)

 

Noen andre erfaringer??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal bytte til Valeo Silencio "sleikviskere" : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd mye rart oppijgennom åra på alle bilene mine , men når det gjelder passaten min synes jeg det beste faktisk er de orginale vw.

Bedre enn bla bosch og så koster de " bare " 230.- pr.sett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at det går ann å kjøpe bare gummibladene originalt, kommer vel på under 100-lappen for to (A6). Det er litt mer jobb/pirk å bytte, men når man har gjort det et par ganger går det lett som bare det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal bytte til Valeo Silencio "sleikviskere"

Jeg bytta til Valeo viskere nå i vår. Regningen ble på kr. 572,- (Mekonomen). Fungerer meget bra, men det gjenstår å se hvor lenge de holder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøper vannavisende viskerblader fra Biltema, tar av selve viskerbladene og monterer dem på "originale" viskerholdere. Dette gjør jeg til både Golfen og A6'en. Fungerer utmerket... mye rimeligere enn originale og bedre passform enn Biltema... :P

 

 

Thomas Holm: Hvem selger løse viskerblader?

 

RD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøper vannavisende viskerblader fra Biltema, tar av selve viskerbladene og monterer dem på "originale" viskerholdere. Dette gjør jeg til både Golfen og A6'en. Fungerer utmerket... mye rimeligere enn originale... :P

 

 

Thomas Holm: Hvem selger løse viskerblader?

 

RD

 

Møller selger originaldeler... ;)

De har kanskje mer lyst å selge hele viskere, men de bør ha bare gummibladene om du får til til å forstå hva du vil ha..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøper vannavisende viskerblader fra Biltema, tar av selve viskerbladene og monterer dem på "originale" viskerholdere. Dette gjør jeg til både Golfen og A6'en. Fungerer utmerket... mye rimeligere enn originale og bedre passform enn Biltema... :P

RD

 

Gennnnialt..

De originale er nok borte etter 13 år, og dessverre passer ikke bladene på Bosch.. Men idéen er bra! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gennnnialt..

De originale er nok borte etter 13 år, og dessverre passer ikke bladene på Bosch.. Men idéen er bra! : ja :

 

Tjaaa... foretok nettopp operasjonen på Bosch viskerne til Golfen... Passa bra det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har testa Biltema vannavisende mot original viskere til Jettaen min, og konklusjonen er: Biltema vannavisende er mye bedre, billigere og varer lengre!

Den vannavisende effekten mistes nok etterhvert, men selv etter lang tids bruk er de bedre enn originalviskere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.