#1 Skrevet Juni 26, 2014 Kjent litt svak brent lukt i Touranen i det siste. Ved nærmere ettersyn viste deg seg at viftemotstanden (den oppunder hanskerommet) har smeltet seg ut fra der den satt og inn mot pollenfilteret. Flaks det ikke har tatt fyr i grunn. Vel, gikk ut fra at det var vifta som begynte å gå tungt rundt og at dette lagde problem for motstanden, så byttet derfor til ny vifte. Motstanden blir derimot fortsatt like varm! Hva i all verden er dette? Vifta fungerer fortsatt på alle trinn, og motstanden holder seg kald med vifta avslått samt i høyeste trinn. På trinn 1-2-3 blir den derimot for varm til å ta på etter 5-10 sekunder med vifta i gang. :confused: Må jeg bytte motstanden her tro? Jeg trodde svidd motstand = snart ferdig vifte? Dette er da en Touran 2008 med manuell klima. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 26, 2014 Jeg har samme problemet, vifta trekker for mye strøm og lager krøll med motstanden. Prøv en ny motstand, er billig på ebay 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 26, 2014 Banal ting å sjekke men ikkje mulig at filteret er delvis tett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 26, 2014 Filteret var relativt stappa med møkk, men har uansett byttet til nytt filter nå uten at det hjalp noe som helst.. Får prøve ny motstand regner jeg med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 1, 2014 Da har jeg byttet vifte, filter og motstand, og motstanden blir fortsatt brennvarm på 2-3 sek! Dette går over mitt hode, hva blir det neste å bytte/sjekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...