#1 Skrevet Juni 26, 2014 Heisann. Har byttet regreim og ventilløftere på 86 8V GTi`n i dag og hadde kjøpt meg en toppdekselpakning i gummi som egentlig er til G60 for å erstatte korkpakningen som er originalt. Fikk denne anbefalt av velox motor. Når jeg så skal montere ser jeg at hullene i pakningen har for liten diameter til å passe på boltene som står i blokka. Disse er 8.5mm nederst og hullene i pakningen er kun rundt 6.0mm. Noen som har forslag til løsning, evnt sted jeg kan få gummipakning m riktig dimensjon på hullene for min topp? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 26, 2014 Hei, Hvis du har kjøpt gummipakning som er ment for å erstatte korkpakningen pleier det som regel å følge med nye pinnebolter. I ditt tilfelle tipper jeg du heller bare har fått en vanlig gummipakning (G60), og ikke "erstatningskit" (pakning + bolter). Ser du på settet her skal det følge med pinnebolter: http://www.vwheritage.com/vw_spares_Rocker-cover-gasket-Rubber-conevrsion-Mk1-2-Golf-Jetta-026198025C_act_shop.product_pID_199827.htm Jeg tror jeg har et slikt sett pinnebolter liggende på loftet i garasjen, kan ta en titt i morgen etter jobb. :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 26, 2014 takk for det! Stemmer fikk ikke med pinnebolter i settet. Prøvde å borre opp hullene med 8.5 mm bor men det gikk ikke så bra, så må nok ha meg en ny pakning sammen med de pinneboltene også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 26, 2014 Du får komplett gummipakning med skruer på Mekonomen for 305kr. Får vel som regel litt rabatt om du spør om det også. Jeg slet med at min lakk bittelitt olje med uoriginal gummipakning og originalt toppdeksel - det lå hele tiden en oljedam på innsuget. Prøvde å bytte pakning et par ganger uten suksess. Kan være jeg hadde kjøpt et "dårlig" merke pakning, men byttet til en billig kork-pakning igjen, og nå er det helt tett. Mistenker at originalt ventildeksel og gummipakning ikke er en god kombinasjon...(?) Mulig andre kan svare på det. Bare tenkte å dele min erfaring med det. Korkpakning koster under hundrelappen på Mekonomen. Skulle du finne en billig gummipakning uten bolter og vil prøve på nytt, har jeg bolter liggende. Du kan få de for en sukkerfri redbull om du henter de utenfor Tønsberg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 27, 2014 fjern pinne boltene og erstatt de med vanlige bolter du får kjøpt på biltema o.l. er vel M6 Dette med at kork tetter bedre enn gummi beror nok på feil moment/uplant toppdeksel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 27, 2014 fjern pinne boltene og erstatt de med vanlige bolter du får kjøpt på biltema o.l. er vel M6 Dette med at kork tetter bedre enn gummi beror nok på feil moment/uplant toppdeksel. Feil montert er det nok ikke, har da skrudd en del slike motorer før Men uplant toppdeksel kan godt hende. G60 toppdekslene er jo ganske mye mer "solide" - og på de har jeg aldri hatt noe lekkasje. Kun eldre 8v. Kan hende mitt toppdeksel har fått seg en støkk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 27, 2014 det er ingen som sier feil montert les engang til du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 27, 2014 det er ingen som sier feil montert les engang til du Sorry, litt sliten ;P Moment, ja.. Litt forskjell på de to ordene.. Er en mulighet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 27, 2014 Takk for innspill, og får tilbudet med boltene. Har bestilt settet du nevner til 305.- på mekonomen og stikker ned å henter i morgen tidlig. Satser på at det gjør susen, og blir det utett så få vi ty til kork igjen. Får passe godt på å rengjøre å trekke til med riktig moment så satser vi på det beste. Trenger jeg å bruke noe form for pakningsmiddel etc på gummipakningen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 27, 2014 er vel 10nm som er momentet man skal dra med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 29, 2014 Da har jeg fått ny gummipakning på plass med nye bolter så da var det i orden. Er nå ferdig med bytte av regreim og ventilløftere men har et spørsmål i den forbindelse. Jeg hører en slags "ule-lyd" fra området rundt regreimen men klarer ikke helt å lokalisere kilden. Lyden endrer seg i takt med turtallet. Har hatt av øvre deksel igjen for å se om reima subber inntil noe men ser ikke sånn ut. Vedlagt er et bilde av kamdrevet som viser at reima ikke sitter helt sentrert på. Kan dette skape problemer, og kan det ha noe med lyden å gjøre? Prøvde etter beste evne å få reima mitt på alle drevene men lyktes tydeligvis ikke helt. Det kan også hende at lyden har vært der før bytte av reima og at det er normalt men at jeg er litt vel var for lyder da dette er første gang jeg bytter regreim. innspill mottas som vanlig med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 29, 2014 Strammet reima for mye ? Husk den skal kunne vries 90 grader på lengste strekket på kald motor. Og du har strammet reima riktig veg ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 29, 2014 Nja, tror den skal være ganske riktig, får vridd den ca 90grader på det lengste og strammehjulet strammer "ovenfra og nedover" hvis det var det du mente med riktig vei? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 29, 2014 Satt strammehjulet feil vei på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 29, 2014 Det prøvemonterte jeg begge veier og hvis det settes feil vei går det knapt rundt da det subber mot blokka så er riktig vei Er ikke en så dramatisk lyd heller, nesten mer som en slags resonans lyd. kan evnt ta et lydopptak og legge ut hvis det er mulig her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 29, 2014 Ikkje reg-reim dekselet som er litt skakt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 29, 2014 Da må det i tilfellet være nedre deksel, lyden er der når øvre deksel er fjernet. Er litt mer jobb å få av nedre men kan jo alltids gjøre det for å dobbeltsjekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 29, 2014 Monterte du spaceren korrekt i øvre festet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 29, 2014 Hvilken spacer tenker du på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 30, 2014 Tenker du på umbraco skruen på størrelse med et kronestykke som skrus i nedre del av øvre kam deksel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...