Lakkfjerner "etset" fast på plast - mulig å få fjernet dette?

Anbefalte innlegg

Kjøpte en heckblende for en slikk og ingenting hos en hugger, og denne var det flasset litt lakk på, så planen var å lakke den opp igjen. I hui og hast glemte jeg at Biltema sin lakkfjerner ikke kan brukes på plast, da jeg blandet den med Duxola som kan brukes på plast. Ser tydelig der lakkfjerneren har rent over på framsiden at det har blitt etsespor.

 

Lakken er på baksiden, hvor det ikke er plan flate, så det er der det største problemet ligger; det er "bobler" på baksiden.

 

Så langt har jeg prøvd en annen malingsfjerner som jeg ikke husker navnet på, tynner, aceton, WD-40, sitrusrens, polermaskin med Scholl S30+, polerpute på drill med Scholl S30+, varme og børstet pent over med stålbørste og sikkert noe mer jeg ikke husker. Tynner var vel kanskje det som fungerte best, men overflaten blir jo matt, akkurat som med aceton. Siden jeg ikke har noe å tape nå, så står den andre lakkfjerneren på over natta.

 

Kan også skrape bort de "etsede" områdene, men det er ikke lett siden overflaten er "boblete".

 

Noen smarte tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen? La dette prosjektet litt på is, ettersom jeg har nok å henge fingrene i, men vil gjerne ha en løsning om noen har dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.