#1 Skrevet Juni 27, 2014 Hei å hå! gjelder 1987 golf 2 1,6 nå har jeg en utfording jeg ikke har klart å løse! blinklysa funker alle plasser Ny nødblink knapp i dæshen.. Trykker jeg på den så lyser den konstant...blink ikke i display og ingen blinklys blinker slik det skal da. What to do? hvor på sikringsplata under rattet er rele til nødblink og nummer på det? releplass nr: 1 3 4 5 6 7 er tomme for rele...med unntak av 6'ern..der står det ett lite vinkel i 2 av "hulla". i plass 2 står rele med nummer 1 på. i plass 8 står rele 18. på plass 9 står 19 på plass 10 står 72 på plass 11 står 21. any takers på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 27, 2014 Nå skal jeg ikke si det for sikkert, men jeg hadde det samme problemet på en 97-modell seat cordoba og da var det relèet som var gåent. Dog aner jeg jo ikke hvor relèt ditt er.. Men kan dette være lignende? Er så lenge siden jeg har sett på tidligere golfmodeller: http://vwgolfmk1.org.uk/forum/index.php?page=topicview&id=electrics_2%2Ffuze-box-wiring-layout_2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 27, 2014 jævla rart! mitt blinklysrele står i releplass nummer 11! og det er rele 21...tar jeg ut det funker ikke blinklysa...setter jeg det i releplass 6 som flere sier det skal stå så funker ingenting. setter jeg det på plass i 11 så funker blinklys men ikke nødblink! prøvd 2 nye varsellysbrytere nå og en brukt! uten varsellysbryter koblet til funker ikke blinklysa...men uansett hvordan jeg kobler og hvem bryter så funker ikke varsellys! hjelpes-_- er det slik at det er forskjellige releplasseringer på alle vag? de som er så flinke til å bruke samme deler overalt ellers så skal de fucke det opp med dette:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 27, 2014 og i følge den ene saken på den linken du linka så er mitt varsellys rele på rett plass!Men allikavel funker ikke varsellys...rele er også nytt btw 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 28, 2014 Har du sjekket kontaktene i releholderen/sikringsboksen der du stikker relet inn? Har sett at de enten har utvida seg så det blir dårlig kontakt, eller noe slags vannlekk har greid å kommet seg til sikringsboksen sånn at den er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 28, 2014 hmm..noen her som har en golf 2 med gasser motor som kan sjekke hvor deres rele nummer 21 står plassert? Mitt rele står nå på plass 11. Det står ett vinkel i 6'ern istedenfor ett rele. men : Alle blinklys funkerer når jeg blinker til ventstre eller høyre som sagt..men trykker jeg på nødblink så blinker ingenting.. Knappen er jo ny..og selve relet er jo nytt! Så hva pokker kan være feil da? Selve sikringsboksen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 29, 2014 Her ser dere mitt "sikringsbrett" mitt rele altså nummer 21 står på plass 11...mens på 6ern står det ett sånt vinkel. tar jeg ut vinkelet så funker ikke blinkere engang... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 29, 2014 På min 86 GTI så har jeg et rele som heter 53 på plass 6 og et grønt relé som det sto 4x21 Watt på plass 12. Tok jeg ut rele 12 kuttet nødblinken. Tipper du har feil rele på plassen til blinklysrele. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 29, 2014 men hva er riktig plass..hmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 29, 2014 På min virker hvertfall alt. Og du har også ce1 nett og da skal nok ditt også sitte på plass 12. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 29, 2014 ja og der har jeg ett rele og der står det jo 21 som skal være riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 29, 2014 Mitt er større enn det du har, og er grønt som det står 4x21W, hva står det på ditt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 29, 2014 eh... 39 41 49a ellerno 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 29, 2014 http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html Her er forklaringen på hvorfor du har jumper på plass 6. Sikker på at du ikke har koblet noe feil frammi ? Siden om du tar ut jumperen så slutter det å blinke ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 29, 2014 koblet feil? har jo ikke rørt ledningene til lysa i bilen:) hvordan kan en koble det feil? evt hvor? - - - Updated - - - men på den linken du linka over her nå..jeg har jo ikke sånt sikringbrett...har kun 11 plasser på mitt jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 29, 2014 Vet ikke hva du har drevet med jeg, noe er hvertfall feil... Er jo innlysende det at noe er galt at når du fjerner jumperen (som er til horn) så slutter blinkerne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 29, 2014 koblet feil? har jo ikke rørt ledningene til lysa i bilen:) hvordan kan en koble det feil? evt hvor? - - - Updated - - - men på den linken du linka over her nå..jeg har jo ikke sånt sikringbrett...har kun 11 plasser på mitt jeg Hvor mye er 6x2 ? Ei rekke på seks oppe og ei rekke på 6 nede...den ledige plassen regnes som en plass. Så du har 12. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 29, 2014 haha...åssen skulle jeg vite at den ledige plassen regnes som en plass da:P får ikke dette til å funke ass...og den forbanna nødblinken er jo en 2er feil på pkk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 29, 2014 tipper på jordingsfeil et sted. Må måle seg til det evt. gå igjennom et koblingsskjema, evt ta ut alle sikringer som ikke har med blink å gjøre å se om di virker da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 29, 2014 Frem med multimeteret og måle ledninger da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 29, 2014 det høres ut som en forbanna jævli å kjedlig jobb:P bytter vekk den jobben mot girkassebytte isteden om mulig..HATER alt som har med ledninger å feilsøking å gjøre:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 29, 2014 og der har jeg fått tak i en bilelektroniker fra den lokale møllersjappa med fagbrevet i bilelektronikk fra Audi a7 osv som omtrent har NASA under panseret:P han skulle få fixa det for meg iløpet av uka:D yey.. takk for alle innlegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 29, 2014 Da finner han nok feilen. oppdater tråden da når feilen er funnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 29, 2014 will do:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 30, 2014 Sjekk hovedlysbryteren din også, Om den ikke fungerer 100% kan blinklys tulle også pluss andre ting.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...