Bremserør - høyre fremre - VW Polo 6N/MarkIII

Anbefalte innlegg

Sliter med bremserøret til høyre side foran. Det letteste er å måle opp lengden, som er oppgitt til 1 085 mm, og koningen (dobbeltkoning), og det er relativt enkelt å tre røret, men moroen begynner med montering av bremsenippelen i motorrommet. Røret skal skrus inn nederst, og det er omtrent umulig å komme til. Har selvsagt tatt ut batteriet, og tatt til side det som går an å ta til siden av ledninger, men fremdeles veldig trangt, og bremsenippelen må jo ha en del kraft inn i hullet, før det går an å få feste og få skrudd den inn. Var et lite mareritt bare å få feste venstre, fremre, som har det enkleste festehullet, øverst. Noen tips til verktøy? Må man ta ut hele bremsesystemet for å få det til kanskje? På forhånd takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

11mm bremserør nøkkel fra Biltema?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, men det er 12 mm og ingen bremserørnøkkel å se hverken på Biltemas butikk i Tønsberg eller på nettsiden. Har prøvd meg med såkalt "Ringnøkkelsett, åpen", uten at det lyktes. Men det er kanskje ingen enkel løsning, og jeg må bare bite i å måtte demontere hele bremsesystemet for å komme til... Kjedelig, for jeg er nesten i havn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kapp opp en 12mm. Gjort det med 11mm i mangel på skikkelig nøkkel. Holder et par nippler før den blir for vid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.