06 VW Caddy 1.9TDI, vindusvisker bak ute av funksjon-sikring ok og spenning ut...

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har såvidt feilsøkt litt på bakre vindusviskermotor på Caddyen på formiddagen idag, sikringen er intakt(15A) og jeg måler 12V ut til motoren.

Det sitter en tilkobling i underkant av motoren, der det går 3stk hvite ledere inn og en stk brun til høyre.

Måler 12V mellom alle de hvite mot den brune, uavhenging om vindusvisker-hendelen på rattstammen står i av/på.

Begynner å mistenke at de er ett defekt rele som er årsaken, uten at jeg vet om det sitter ett eget rele på denne funksjonen.

Har forsøkt å søke mye her inne samt google meg frem til el.skjema etc uten å finne noe modell-spesifikt til min Caddy.

Motoren er muligens byttet, for den ser helt strøken ut utvendig, lite smuss og korrosjon rundt denne, bilen har stått mye i garage når den ikke er i bruk.

Hadde satt stor pris på all hjelp og tips før jeg går videre med feilsøkingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket at viskerarmen er løst og ikke rustet fast? Prøvd med 12V direkte på motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Dette er neste punkt på lista, men før jeg setter 12V rett på motoren så ønsker jeg å vite hva som er hva av ledere.

Om noen har ett wiringdiagram/elskjema så hadde det vært veldig kjærkomment.

Regner med at om viskermotor satt fast/rustet så ville sikringen ha gått ved bruk, denne er som sagt hel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, sikringen går ikke selv om viskeren er rustet fast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.