Anbefalte innlegg

den bare stoppet og absolutt ingen livstegn, noen ideer her?

har ikke fått tatt noe diagnose..

får diesel til dyser, men ikke livstegn ellers

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avlest med VAS

Er det dieselpumpen som må byttes???

Slettet kodene og da var det kun 00542 og 01375 som ble værende..

 

Nummer:

VAG00542: Nåleslagsføler -G80-

 

Fejltype 1:

Afbrydelse/kortslutning til plus

 

Fejltype 2:

Sporadisk

 

Hændelsesregistrering

 

 

Nummer:

VAG01375: Ventiler til motorophæng, trin 1

 

Fejltype 1:

Udgang aktiveres ikke/kortslutning til plus.

 

Fejltype 2:

Sporadisk

 

Hændelsesregistrering

 

 

Nummer:

VAG01318: Styreenhed til indsprøjtningspumpe -J399-

 

Fejltype 1:

Signal uden for toleranceområde

 

Fejltype 2:

Permanent

 

Hændelsesregistrering

 

 

Nummer:

VAG01318: Styreenhed til indsprøjtningspumpe -J399-

 

Fejltype 1:

Ingen kommunikation

 

Fejltype 2:

Permanent

 

Hændelsesregistrering

 

 

Nummer:

P157000 (P1570): Motorstyreenhed spærret

 

Fejltype 1:

lost23

 

Fejltype 2:

Permanent

 

Hændelsesregistrering

 

 

Nummer:

VAG01268: Mængderegulator -N146-

 

Fejltype 1:

defekt

 

Fejltype 2:

Permanent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dieselpumpa...

men rart du får ut diesel til dyser da.

har hatt mange av disse feilene. Dieselpumpa.

Noen gang i sammenheng med register som har hoppet uten å skjønne hvorfor.

Glemte en ting.

Det er mulig å sende inn styreenheten for overhaling. Slipper å ta ut pumpa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen anbefaling av verksted som har peiling og man kan kontakte enten å få denne fikset eller skaffe byttepumpe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohmet (g80) dysa og null kontakt. Prøvde og måle på min a6 (AKN) og den var på 102.

Så den er nok også gåen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttepumpe får du hos dieselgrossisten. Enkelt! de tar vel rundt 7000. Bjørn der er veldig flink

Så snakk om å skifte den, ha med i tankene registerbytte om du ikke har gjort det.

Bør også justeres etter skift med feks vagcom.

De fleste verksteder rundtom har fått såpass greie på disse, at der er bare å kontakte de. Sulland på bardufoss er vel nærmest deg mtp originalt. Ellers har du jo Mekonomen på finnsnes. Er ganske flink der også

Kunne jo ha gjort dette for deg, men tar ferie snart. Kjenner at lysta der ikke er helt på topp:)

sannsynligheten for at pumpa di er defekt er stor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett spm til..

Er byttet topper på denne til nyere typen med rullevipper.. Er det like dyser på de??

Tenker på ved bestilling av ny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble byttet topper og alt for 40000km siden.

Var vist en rep på vel 70k

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk pris på 2800 hos dieselgrossisten. Skruer av den elektroniske delen på pumpa og sender den til de..

Kjekt å slippe demontering av fronten på bilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

demonterte elektronikken av pumpa, var og kikket på delebilen og denne var identisk med samme nr..

tok å monterte over på den andre bilen.. men like forbaska død..

får fortsatt kun opp feil med n80 dyse og ingenting annet

 

prøvde på min med akn motor og koble ut den dysa, men merket ingen forskjell på den... litt rådløs her... bestille ny pumpe- ecu- eller hva???

er vel neppe samme ecu på en 01 ake og en 03 ake... ser forresten at kontaktene i motorrom ikke er like, men 01 ake og 01 akn er like...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke bare flytte over elektronikk mellom to pumper selv med samme nr, det funker ikke.

Siden PSG'n er kodet til pumpen. (PSG er pumpe styreenhet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

demonterte elektronikken av pumpa, var og kikket på delebilen og denne var identisk med samme nr..

tok å monterte over på den andre bilen.. men like forbaska død..

får fortsatt kun opp feil med n80 dyse og ingenting annet

 

prøvde på min med akn motor og koble ut den dysa, men merket ingen forskjell på den... litt rådløs her... bestille ny pumpe- ecu- eller hva???

er vel neppe samme ecu på en 01 ake og en 03 ake... ser forresten at kontaktene i motorrom ikke er like, men 01 ake og 01 akn er like...

 

Mulig den eldste har immo 2 og den nyeste har immo 3, da er vel neppe pumpene ombyttbare? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.. får vente til den kommer i retur fra dieselgrosisten :)

får håpe det er den som feiler og at det ikke blir gjettelek...

 

lå inne feilkode på en giver i pumpa

slettet feilkodene og den forsvant, kun "dyse n80" som ble værende... er jækla usikker på å bestille den ny også siden det er montert nyere topper på motor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.