#1 Skrevet Juni 28, 2014 den bare stoppet og absolutt ingen livstegn, noen ideer her? har ikke fått tatt noe diagnose.. får diesel til dyser, men ikke livstegn ellers 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 29, 2014 Avlest med VAS Er det dieselpumpen som må byttes??? Slettet kodene og da var det kun 00542 og 01375 som ble værende.. Nummer: VAG00542: Nåleslagsføler -G80- Fejltype 1: Afbrydelse/kortslutning til plus Fejltype 2: Sporadisk Hændelsesregistrering Nummer: VAG01375: Ventiler til motorophæng, trin 1 Fejltype 1: Udgang aktiveres ikke/kortslutning til plus. Fejltype 2: Sporadisk Hændelsesregistrering Nummer: VAG01318: Styreenhed til indsprøjtningspumpe -J399- Fejltype 1: Signal uden for toleranceområde Fejltype 2: Permanent Hændelsesregistrering Nummer: VAG01318: Styreenhed til indsprøjtningspumpe -J399- Fejltype 1: Ingen kommunikation Fejltype 2: Permanent Hændelsesregistrering Nummer: P157000 (P1570): Motorstyreenhed spærret Fejltype 1: lost23 Fejltype 2: Permanent Hændelsesregistrering Nummer: VAG01268: Mængderegulator -N146- Fejltype 1: defekt Fejltype 2: Permanent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2014 (endret) Dieselpumpa... men rart du får ut diesel til dyser da. har hatt mange av disse feilene. Dieselpumpa. Noen gang i sammenheng med register som har hoppet uten å skjønne hvorfor. Glemte en ting. Det er mulig å sende inn styreenheten for overhaling. Slipper å ta ut pumpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2014 Noen anbefaling av verksted som har peiling og man kan kontakte enten å få denne fikset eller skaffe byttepumpe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 30, 2014 Ohmet (g80) dysa og null kontakt. Prøvde og måle på min a6 (AKN) og den var på 102. Så den er nok også gåen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 30, 2014 byttepumpe får du hos dieselgrossisten. Enkelt! de tar vel rundt 7000. Bjørn der er veldig flink Så snakk om å skifte den, ha med i tankene registerbytte om du ikke har gjort det. Bør også justeres etter skift med feks vagcom. De fleste verksteder rundtom har fått såpass greie på disse, at der er bare å kontakte de. Sulland på bardufoss er vel nærmest deg mtp originalt. Ellers har du jo Mekonomen på finnsnes. Er ganske flink der også Kunne jo ha gjort dette for deg, men tar ferie snart. Kjenner at lysta der ikke er helt på topp:) sannsynligheten for at pumpa di er defekt er stor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 30, 2014 Ett spm til.. Er byttet topper på denne til nyere typen med rullevipper.. Er det like dyser på de?? Tenker på ved bestilling av ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 30, 2014 Ble byttet topper og alt for 40000km siden. Var vist en rep på vel 70k 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 2, 2014 Fikk pris på 2800 hos dieselgrossisten. Skruer av den elektroniske delen på pumpa og sender den til de.. Kjekt å slippe demontering av fronten på bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 6, 2014 demonterte elektronikken av pumpa, var og kikket på delebilen og denne var identisk med samme nr.. tok å monterte over på den andre bilen.. men like forbaska død.. får fortsatt kun opp feil med n80 dyse og ingenting annet prøvde på min med akn motor og koble ut den dysa, men merket ingen forskjell på den... litt rådløs her... bestille ny pumpe- ecu- eller hva??? er vel neppe samme ecu på en 01 ake og en 03 ake... ser forresten at kontaktene i motorrom ikke er like, men 01 ake og 01 akn er like... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 6, 2014 Du kan ikke bare flytte over elektronikk mellom to pumper selv med samme nr, det funker ikke. Siden PSG'n er kodet til pumpen. (PSG er pumpe styreenhet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 6, 2014 demonterte elektronikken av pumpa, var og kikket på delebilen og denne var identisk med samme nr..tok å monterte over på den andre bilen.. men like forbaska død.. får fortsatt kun opp feil med n80 dyse og ingenting annet prøvde på min med akn motor og koble ut den dysa, men merket ingen forskjell på den... litt rådløs her... bestille ny pumpe- ecu- eller hva??? er vel neppe samme ecu på en 01 ake og en 03 ake... ser forresten at kontaktene i motorrom ikke er like, men 01 ake og 01 akn er like... Mulig den eldste har immo 2 og den nyeste har immo 3, da er vel neppe pumpene ombyttbare? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 7, 2014 ok.. får vente til den kommer i retur fra dieselgrosisten får håpe det er den som feiler og at det ikke blir gjettelek... lå inne feilkode på en giver i pumpa slettet feilkodene og den forsvant, kun "dyse n80" som ble værende... er jækla usikker på å bestille den ny også siden det er montert nyere topper på motor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...