#1 Skrevet Juni 29, 2014 (endret) Det er nå på høy tid med firehjulskontroll, men da jeg sjekket etter slark i forstilling fant jeg ut at selve demperen foran på begge sider beveger seg når jeg beveger dekket fra side til side. Ikke det blanke stempelet, men selve demperen. Er det snakk om en slags foring, eller er hele greia gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 29, 2014 Når man setter demperen ned i fjærbenet, så festes demperen med en diger mutter på toppen. Det kan være at denne er løs. Enkelte dempere skal ha en foring mellom demperen og mutteren, og hvis denne mangler eller er glemt montert, så kan du også oppleve at det blir slarkete. Jeg vet ikke om denne foringen selges separat, jeg har bare sett den sammen med gule Koni som jeg har på min bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2014 Det ser ut som mutteren sitter fast, men selve mutteren og stanga spinner rundt hvis jeg prøver å stramme eller løsne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2014 Det ser ut som mutteren sitter fast, men selve mutteren og stanga spinner rundt hvis jeg prøver å stramme eller løsne. Mener du mutteren helt på toppen av demperen som kommer opp i motorrommet? Visst det er den du mener da er nok mutteren som holder fjærbeinslageret fast løsnet. Det er en spesiell mutter som står oppi fjærbeinslageret under den store skiva som hindrer fjærbeinet i å dette ned. Mutteren har 2 spor som det kreves et spesialverktøy til å få skrudd den fast med. Det kan kjøpes på biltema. Visst du har slakk i fjærbeinet helt oppe i støtdempertoppen når bilen henger på en løftebukk er dette helt normalt. Det er bare slakken mellom fjærbeinslageret og inneskjerm. Slakken forsvinner når bilen står med hjula på bakken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...