#1 Skrevet Mai 30, 2005 Jeg har fått tak i en billig vanlig åpen dumpventil,har tengt å teste den får å se om det fungerer dårlig(ja jeg må teste det:)! Jeg har tengt å montere ventilen nermest mulig spjeldhuset.Gidder derfor ikke å montere den på plassen der den orginale resirikventilen står.Så på den i dag,å det gikk en slange ut fra hovedslangen til intercoolern og ut til resirk.ventilen. Det gikk deretter en slange videre oppover mot turbo?ut av resirk.ventilen. skal jeg rett og slett bare ta ut resirkventilen å tette hulene mot intercoolern, og videre oppver mot turbo? og så montere dumpen lengst mulig mot spjeld huset? Mvh. Christer Eilertsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 30, 2005 Jeg har fått tak i en billig vanlig åpen dumpventil,har tengt å teste den får å se om det fungerer dårlig(ja jeg må teste det:)! Jeg har tengt å montere ventilen nermest mulig spjeldhuset.Gidder derfor ikke å montere den på plassen der den orginale resirikventilen står.Så på den i dag,å det gikk en slange ut fra hovedslangen til intercoolern og ut til resirk.ventilen. Det gikk deretter en slange videre oppover mot turbo?ut av resirk.ventilen. skal jeg rett og slett bare ta ut resirkventilen å tette hulene mot intercoolern, og videre oppver mot turbo? og så montere dumpen lengst mulig mot spjeld huset? Mvh. Christer Eilertsen Sett på et 90 graders rørbend i 25mm diameter der hvor de rørstussen på den org resirk sto. Enten så lager du et hull på innsugsrør og sveiser på en flens eller så kapper du innsugsrør i 2 og kobler det sammen med et T ledd i slange som stemmer med innsugsrør. 2" eller noe. Slangen fra innsuget kapper du og bruker på din nye dump. Tenkte jeg skulle gjøre dette selv. Men har nå fått så masse "pepper" på at dette ikke funker optimalt at jeg ikke gidder Monter lengst mot spjellhuset.Rett før bøyen kommer. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2005 Som jeg har svart på flere andre lignende poster.......hvorfor prøve å finne opp hjulet på nytt ??? Flere som har prøvd åpen ventil å ikke fått det til å funke slik det skal. Er jo samme lyd av en resirk ventil med åpent filter som en åpen dumpventil også.....dessuten er en resirk ventil mye mere effektiv i og med an den blåser lufta tilbake inn i turboen å ikke slipper den ut i friluft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2005 Enig med Pål Det eneste du oppnår er at turboen mister turtall mellom girskiftene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 30, 2005 Enig med Pål Det eneste du oppnår er at turboen mister turtall mellom girskiftene Enig.. Utrolig slitsomt med monster-pytsccccchh i lengden.... Mye finere og mye glupere med en resirk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 30, 2005 Vær så snill gutter! ikke diskutere dette mer. Det må da få være opp til meg selv å teste dette.Å nei det er ikke samme lyd med åpent filter,har åpent green filter.å det er litt lyd men ikke som en dump. Å om jeg vil kjøre med åpen dump til krampa tar meg og jeg blir gal i hue må jeg da få lov til det også? Jeg kjenner MANGE som kjører med åpen dumt å ikke har merkvedig effektap,eller noe fusking, og jeg kjenner også flere som fikk trøbbel med åpen dump. Derfor vil jeg teste dette selv. Svar nå heller på posten,så hadde jeg verdt evig takknemlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 30, 2005 Sett på et 90 graders rørbend i 25mm diameter der hvor de rørstussen på den org resirk sto. Enten så lager du et hull på innsugsrør og sveiser på en flens eller så kapper du innsugsrør i 2 og kobler det sammen med et T ledd i slange som stemmer med innsugsrør. 2" eller noe. Slangen fra innsuget kapper du og bruker på din nye dump. Tenkte jeg skulle gjøre dette selv. Men har nå fått så masse "pepper" på at dette ikke funker optimalt at jeg ikke gidder Monter lengst mot spjellhuset.Rett før bøyen kommer. Lykke til. men det skal jeg bare tette de 2 slangene som går inn på resirkventilen når jeg fjerner den ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 30, 2005 Du kan få kjøpe hybrid-ventilen min, så slipper du å "lage" noe som helst. Bare ut og inn. Så har du pssjj. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 31, 2005 Jeg kjenner MANGE som kjører med åpen dumt å ikke har merkvedig effektap,eller noe fusking, og jeg kjenner også flere som fikk trøbbel med åpen dump. Derfor vil jeg teste dette selv. Joda, sorry! Har selv kjørt S4/RS2 med åpen dump og sinnsyk-trykk i 3 år! Litt problemer blir det, men en ting er bra; alle kompisene dine vet hvor i byen du befinner deg. Ikke meininga å være party-pooper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 31, 2005 Ja, for siden kameraten til naboen til fetteren til en kollega har en Sierra med åpen dump funker det på Audi også? Det blir akkurat som at folk begynner å røyke - alle vet det er kun negative sider med det, men gjør det allikevel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 31, 2005 kjørte med åpen dump på min 3b motor.. var aldri noe problem som var merkbart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 31, 2005 Du kan enten tette de slangene som går til original resirkventil, eller du kan fjerne vakumslangen (den tynne 4mm slangen på toppen av resirkventilen). Dette har samme virkning forutsatt at resikrventilen virker som den skal (dvs. ikke lekker). Dumpventilen kan du montere f.eks. vha et T-stykke på slangen til tomgangsventilen. Når det er sagt, så vil jeg ikke anbefalt å montere dump, men må man så må man vel...lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 31, 2005 Joda, sorry! Har selv kjørt S4/RS2 med åpen dump og sinnsyk-trykk i 3 år! Litt problemer blir det, men en ting er bra; alle kompisene dine vet hvor i byen du befinner deg. Ikke meininga å være party-pooper. hehe,ikke noe problem,dumpen kostet meg så å si ikke noe,dette er kun for å teste å få egne erfaringer med dette,slik som tydeligvis alle på forumet har. Er det noen som har bilde av den orginale resirk.ventilen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 31, 2005 Tok bilder av org. ventilen fra min bil: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 31, 2005 Putte inn et bilde til...: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 31, 2005 takk for det ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 31, 2005 Du kan enten tette de slangene som går til original resirkventil, eller du kan fjerne vakumslangen (den tynne 4mm slangen på toppen av resirkventilen). Dette har samme virkning forutsatt at resikrventilen virker som den skal (dvs. ikke lekker).Dumpventilen kan du montere f.eks. vha et T-stykke på slangen til tomgangsventilen. Når det er sagt, så vil jeg ikke anbefalt å montere dump, men må man så må man vel...lykke til. Jeg så på min resirkventil som sitter på bilen nå,og hullet du beskriver som skal ha den tynne vakumslangen har ikke noen slange tilkoblet i det hele tatt.? er dette skadelig ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...