Passat 2010, 1,4 DSG, problemer med girkasse og klikkelyder fra klimaanlegg

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg har en Passat 2010, 1,4 DSG som jeg har hatt nye problemer med ifm girkassen, skjelvinger og ristinger ved giring og på enkelte lave turtall. Etter x antall besøk hos Møller fant de omsider ut at clutchlamellene var dårlige, og har nå skiftet disse. Bilen er blitt mye bedre, men er fortsatt ikke helt fornøyd.

Underveis i prosessen hos Møller, antydet de at styeenheten på girkassen kunne være årsaken til problemene.

Det som gjør at jeg ikke er helt fornøyd enda, er at bilen tidvis girer helt unaturlig, eksempelvis opp i 5.gir når den knapt nok klarer seg i 4.gir.

Videre bruker den unormalt lang tid på girskiftene av og til, det er som når den skal gå fra 3.gir til 4.gir så er det akkurat som den mister gasspådraget mye lengre enn hva som er normalt/naturlig.

Styreenheten har vært nullstilt flere ganger av Møller uten at dette har hjulpet noe.

Er det noen som har kjennskap til slike problemer her inne?

En annen ting jeg lurer på i samme slengen, er klikkelyder fra klimaanlegget i bilen. Har hørt at dette er et kjent Passatproblem, og lurer da på om det er noen utbedringsmuligheter her? Jeg har fortsatt nybilgaranti gjeldende, så vil melde inn denne saken her til Møller hvis noen her mener det har noe for seg.

Venter spent på svar fra noen med mer kjennskap og kompetanse enn jeg har:-)

Mvh

Ørjan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.