#1 Skrevet Juni 30, 2014 Jeg holder på med et prosjekt nå som involverer å sette en 1,8t motor i en annen bil. I forbindelse med dette så prøver jeg å finne ut hvor mye en sånn motor veier, noe som ikke er helt enkelt... Skal sende søknad til SFOOR snart. Er det noen her som vet helt sikkert? Eller har en som kan veies? Det som da er intr å vite vekt på er forhjulstrekk motor. Uten girkasse og uten ac pumpe men ellers så komplett som mulig... På forhånd takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2014 http://forums.vwvortex.com/showthread.php?733293-Weight-of-1-8T-engine Fra wiki: identification parts code prefix: 058, 06A, 06B engine displacement & engine configuration 1,781 cubic centimetres (108.7 cu in) inline-four engine (R4/I4); bore x stroke: 81.0 by 86.4 millimetres (3.19 in × 3.40 in), stroke ratio: 0.94:1 - undersquare/long-stroke, 445.2 cc per cylinder, compression ratio: 9.0-9.5:1 cylinder block & crankcase grey cast iron; five main bearings, die-forged steel crankshaft, fracture-split forged steel connecting rods, Mahle forged aluminium alloy pistons cylinder head & valvetrain cast aluminium alloy; five valves per cylinder, 20 valves total, hydraulic bucket tappets, timing belt-driven double overhead camshaft (DOHC) with variable inlet valve timing aspiration cast aluminium alloy intake manifold, turbocharger, intercooler fuel system, ignition system & engine management multi-point electronic sequential indirect fuel injection with four intake manifold-sited fuel injectors; mapped direct ignition with four individual direct-acting single spark coils; Bosch Motronic ME 7.5 (MBE 975F on Industrial variants) electronic engine control unit (ECU), red line: 6,500 rpm, rev limit 6,800 rpm Mass 149 kg ('BAM' engine, dry) - - - Updated - - - http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#1.8_R4_20vT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2014 Ja se der ja... Den tråden på vwvortex fant jeg også, men det på wiki gikk meg hus forbi gitt selv om jeg var inne der og leste selv.... Da har jeg det svart på hvitt... Håper det hjelper, selv om det er fra wiki:-) Takk for hjelpen:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2014 I og med at du (og jeg) selv kan gå inn å redigere wiki'en, så holder det nok neppe til SFOOR... Gi meg et par minutter så kan den veie 99kg i følge wikipedia liksom Men dette finnes nok sikkert på trykk fra offisielt hold også.. en eller annen plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 30, 2014 Det er akkurat det jeg mener, at jeg håper det hjelper! Men fasiten kommer uansett den dagen jeg står på vekten hos svv... Men det kan være for sent:-( Så hvis noen vet noe helt sikkert og kan bevise det så hadde jeg vært takknemlig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 30, 2014 Veier mer eller minde identisk med 16v. 2.2 20vt veier 177kg. Dvs 16v ca 150kg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...