#1 Skrevet Juni 30, 2014 Min 16vt er ikke helt frisk ved 6000-6500rpm.Ved fullt pådrag i første gir drar den rett til 7500rpm,uten no tull.Det er først ved andre gir o.s.v. tøyset begynner.Kan ligge på femte gir i 30 km/t å gi fullgass,å den drar helt jevnt fint til nevnte turtall,afr er ok ca.12,5. Når den smeller, kommer det en kraftig røykdott fra eksosen. Kan det være baktrykk? Kan det være fall i bensintrykk? burde man ikke sett dette på afr`en. Virker også som den innimellom er noe bedre når det gjelder fusk. Kjører med digifant 1,TD40 turbo,S2 innsug/spjeld 440cc dyser og G60 bensinregulator. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 30, 2014 Hvilken plugger kjører du med? Byttet i det siste? 1gir oppnår aldri fult ladetrykk, derfor skjelden noe tull der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 30, 2014 (endret) Kan si litt om min angående plugger. Har prøvd litt av hvert og faller alltid tilbake på bosch f5dpor plugger, disse skuffer aldri! Bkr7e (gappet til 0,5-0,55) funker det å, men kan surne fort. Orginale 16v kan man bare glemme, di liker ikke ladetrykk. Har er par sett med bosch f2c og f3c, disse har jeg ikke testa enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 1, 2014 Jeg bruker Bosch plugger beregnet for S2,husker ikke nummeret,disse var dyre.. Så bak trykk er et ikke tema?,kommer nok uansett iløpet av høsten til å sveise på nippel for å måle baktrykket. Spørsmål nr.2:er det normalt at 16v motorene kakler titt fra ventiler ved 1000-1200rpm,det er ikke snakk om tikking. Dette er gjort med toppen:portet,nye styringer,dobble stive fjærer,nytt kjede,overdim.ventiler,rs4 hydr.løftere og titan ret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 1, 2014 Er dette med den siste chippen jeg sendt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 1, 2014 Ja. Tror du chippen har skavanker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 1, 2014 Nei tror ikke det, både endret fueltabell og tenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 1, 2014 Kontrollert at du beholder bensintrykket helt ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 1, 2014 Nei,men bør nok gjøre det.Var ute på en liten tur i dag,å ingen fusk ved fullt pådrag i andre gir..noe ustabil. Skal også bytte COpot. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 2, 2014 Åssen bensin kjører du på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 3, 2014 Bruker alltid 98 oktan,helst shell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 3, 2014 Okey, her på Lillehammer så har vi bare 95 blyfri og 98 blyfri, mange stasjoner har også sluttet med 98 blyfri... Jeg bruker 98 blyfri og en skvett med bly erstatning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 4, 2014 Okey, her på Lillehammer så har vi bare 95 blyfri og 98 blyfri, mange stasjoner har også sluttet med 98 blyfri...Jeg bruker 98 blyfri og en skvett med bly erstatning. hittil så er det vel bare statoil på strandtorget som ikke selger 98 som jeg veit av i byen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...