16vt smeller/fusker ved 6000-6500rpm

Anbefalte innlegg

Min 16vt er ikke helt frisk ved 6000-6500rpm.Ved fullt pådrag i første gir drar den rett til 7500rpm,uten no tull.Det er først ved andre gir o.s.v.

tøyset begynner.Kan ligge på femte gir i 30 km/t å gi fullgass,å den drar helt jevnt fint til nevnte turtall,afr er ok ca.12,5.

Når den smeller, kommer det en kraftig røykdott fra eksosen.

Kan det være baktrykk?

Kan det være fall i bensintrykk? burde man ikke sett dette på afr`en.

Virker også som den innimellom er noe bedre når det gjelder fusk.

 

Kjører med digifant 1,TD40 turbo,S2 innsug/spjeld 440cc dyser og G60 bensinregulator.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken plugger kjører du med? Byttet i det siste?

1gir oppnår aldri fult ladetrykk, derfor skjelden noe tull der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan si litt om min angående plugger.

Har prøvd litt av hvert og faller alltid tilbake på bosch f5dpor plugger, disse skuffer aldri!

 

Bkr7e (gappet til 0,5-0,55) funker det å, men kan surne fort.

Orginale 16v kan man bare glemme, di liker ikke ladetrykk.

 

Har er par sett med bosch f2c og f3c, disse har jeg ikke testa enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Bosch plugger beregnet for S2,husker ikke nummeret,disse var dyre..

Så bak trykk er et ikke tema?,kommer nok uansett iløpet av høsten til å sveise på nippel for å måle baktrykket.

 

Spørsmål nr.2:er det normalt at 16v motorene kakler titt fra ventiler ved 1000-1200rpm,det er ikke snakk om tikking.

Dette er gjort med toppen:portet,nye styringer,dobble stive fjærer,nytt kjede,overdim.ventiler,rs4 hydr.løftere og titan ret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette med den siste chippen jeg sendt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja.

Tror du chippen har skavanker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei tror ikke det, både endret fueltabell og tenning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontrollert at du beholder bensintrykket helt ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei,men bør nok gjøre det.Var ute på en liten tur i dag,å ingen fusk ved fullt pådrag i andre gir..noe ustabil. Skal også bytte COpot.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen bensin kjører du på ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker alltid 98 oktan,helst shell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, her på Lillehammer så har vi bare 95 blyfri og 98 blyfri, mange stasjoner har også sluttet med 98 blyfri...

Jeg bruker 98 blyfri og en skvett med bly erstatning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, her på Lillehammer så har vi bare 95 blyfri og 98 blyfri, mange stasjoner har også sluttet med 98 blyfri...

Jeg bruker 98 blyfri og en skvett med bly erstatning.

 

hittil så er det vel bare statoil på strandtorget som ikke selger 98 som jeg veit av i byen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.