Kjøpt "nye" gamle dekk. kreve nye dekk eller kompensasjon?

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hadde fått en skrue inn i dekket og punktert i helgen.

Tok begge fram dekkene med til Dekk og deler Landås i Bergen idag og siden de gamle var begynt og bli lite mønster på så kjøpte eg nye dekk.

Hadde ContiPremium Contact 5 og de sa de skulle bestille inn make tilsvarende dekk til seinere på dagen.

Når eg hentet dekkene så eg at det var ContSport Contact 3 som var satt på felgene. Tenkte ikke så mye mer over det da. .

 

Men så nå først så eg plutselig at produksjons datoen er Uke 21 08 og 23 08 !!

Så nå er jo de over 6 år gamle! ! ! Dekk ska jo Være ferskvare og gummien blir jo hardere over tid, vet ihvertfall det har noe og si på vinterdekk som skal Være mer myke enn sommerdekk.

Men syns virkelig 6 år er gammelt uomsett og ihvertfall når eg betalte tilnærmet full pris.

2216+mva for 2 dekk!

 

Hva mener dere eg Bør Gjøre? Kreve nye dekk? Eller kreve refusjon på beløpet?

Tviler på at de kan garantere at de har blitt lagret riktigt og uomsett de holder ihvertfall ikke like lenge før de må byttes ut igjend...

 

Mvh

Joachim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krev nye dekk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, krev nye dekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som de ovenfor har sagt, krev nye dekk. Ikke bare er de gamle og at dekk skal være ferskvare, men utviklingen (gummiblanding, mønster osv) er en annen faktor også.

 

Er mye merkelig å komme over. Har sett "nye" dekk nå i år som var merket xx01. Husker ikke ukenr, men husker godt at de var merket 01, altså 13 år gamle dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt, krev nye. Men det skal være sagt at sport contact dekket er bedre enn premium mener jeg. At alderen er fra 2008 trenger ikke ha så mye å si så lenge dem er lagret riktig, men jeg hadde ikke godtatt det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!.

Får ta en tur innom de i lunsjen i morgen og kreve nye og høre ka de har å si for seg. Og håpe de ikke lager noe kvalme!

Hadde Vært noe annet om de var billige og de opplyste om at de var gamle osv. Men og selge de som nye.. hadde eg bare lagt merke til det før eg kjøpte de hadde eg aldri godtatt at de satt de på bilen!

Mulig sport er bedre enn premium men med tanke på at de er sport 3 så tviler eg på at de sååå mye bedre enn premium 5 (finnes jo sport 5 og ihvertfall) man ser bort fra alderen som i dette tilfellet spiller og en rolle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig, men så vet man ikke om de er lagret riktig heller.. Jeg opplevde det samme da jeg skulle bytte dekk på A6'n jeg hadde. Slet med risting og ble i alle fall ikke noe bedre med de "nye" 6 år gamle.. Fikk noen andre, nye og da ble det omsider bra. Snakket med NAF om dette, de sa det ikke behøvde å ha noe å si de også, så lenge de var lagret riktig. Men hadde reagert minst like mye på at man ikke fikk samme type dekk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.