#1 Skrevet Juli 1, 2014 Er på Kypros nå, hvor jeg har et lite feriehus og en 91 M'bishi Colt som ferietralle. Det er ikke mye VW her nede, men kom forbi en 88 GTi forleden som har stått en stund etter det det ser ut som. Alpin Weiss, 90-fangere, ganske helt interiør og 16v. Om det er PL eller KR har jeg ikke nok erfaring med 16v til å kunne si noe på, jeg er primært en 8v-mann. Bilen starter ikke der den står nå. Selgeren er en typisk lokal kar med mye stolthet og innsikt, men litt treg (effektivitet er ikke deres sterkeste side her nede). Jeg tenkte å prøve å komme ham litt i møte med å få start på tralla.. På fredag hørtes den ut som den skulle fyre litt før batteriet gikk tomt. Er det noen som har noen tips til de første tingene man bør se etter på 16v? Har ikke fått sjekket gnist/bensin. Litt vanskelig når bilen ikke er min og det er litt kultur/språk-feller å gå i.. Kan også nevne at bilen har gått litt over 300k, litt rust under ruta og litt under pakningen på taket. Sistnevnte bekymrer meg litt, men det er jo et bra prutnings-argument. Hadde vært kult å kunne ha litt skikkelig bil her nede, mye tøffe fjellveier og svinger for en Mk2 på coilovers.. Da kunne VACN også hatt sin første medlemsbil på Kypros.. På forhånd takk for innsikt. Mvh Eirik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 1, 2014 Sjekk at spjeldet i bensinmengdefordeleren kan løftes uten problemer. Test gjerne dysene, ta ut en og en dyse, sett de i en flaske og løft på spjeldet mens bensinpumpa går for å sjekke sprøytebildet og at det kommer bensin. Bensinmengdefordeler og/eller dyser har vært problemer på mine tidligere PL-er, uten at jeg veit om dette er en PL eller ei. Prøv å sjekk om den får bensin og gnist først. Den ene 16v-en jeg hadde, PL som heller ikke gikk ordentlig, måtte taues i gang etter at den hadde stått ei stund, og da måtte man gjerne dra den noen meter før den fikk harket seg ordentlig i gang. Så prøv gjerne å ta den på trill om både bensin og gnist er der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 2, 2014 Jeg printer ut denne for fremtiden. Jeg husker jo at du hadde litt trøbbel, var vel den svarte? Så da tar jeg alle erfaringer fra deg med stor glede og interesse Han karen ringte meg nå og hadde visst fått start på bilen. Såfremt bilen da oppfører seg pent, er det ingen fare. Hvis den ikke skulle gjøre det fant jeg en 16v ABF på en hugger i går.. Dette kan bli en dyr ferie 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2014 Si i fra, så skal du få stickers og skiltplater til å ha på den der nede! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 2, 2014 Haha. Har vært effektiv i løpet av de siste timene; har prøvekjørt bilen og snakka med forsikringa. Den kommer på en grei sum og jeg fikk pruta ned bilen til en fornuftig penge. Om du har lyst til å sende stickers i posten hit kan du gjerne gjøre det.. Kommer nok tråd på bilen når jeg har vognkortet i hånda VACN abroad bitches!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 2, 2014 Haha. Har vært effektiv i løpet av de siste timene; har prøvekjørt bilen og snakka med forsikringa. Den kommer på en grei sum og jeg fikk pruta ned bilen til en fornuftig penge. Om du har lyst til å sende stickers i posten hit kan du gjerne gjøre det.. Kommer nok tråd på bilen når jeg har vognkortet i hånda VACN abroad bitches!! Bare send meg en PM med info når du har handla bilen, så sender jeg stickers 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 2, 2014 Jeg printer ut denne for fremtiden. Jeg husker jo at du hadde litt trøbbel, var vel den svarte? Så da tar jeg alle erfaringer fra deg med stor glede og interesse Han karen ringte meg nå og hadde visst fått start på bilen. Såfremt bilen da oppfører seg pent, er det ingen fare. Hvis den ikke skulle gjøre det fant jeg en 16v ABF på en hugger i går.. Dette kan bli en dyr ferie Hadde trøbbel med både den svarte og Lågmilaren, samt med den hvite og den andre svarte:p De to første fikk jeg ordnet, mens de to andre så jeg knapt på en gang. Svarte var det BMM og/eller dyser, mens på Lågmilaren var det BMM. Så lenge den starter, så er det ihvertfall håp. Kan jo bare være at den har stått for lenge også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...