Anbefalte innlegg

Det er vel derfor vi har forumet-å kunne si våres meninger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Whee, endelig kan jeg si min mening som medlem. Og er fullt enig med Trond her... mye av sjarmen i å stille ut er jo å konkurrere mot likesinnede og biler lik din egen.

 

Det at man velger å spare tid på å slå alle sammen i en bunke her går utover prestisjen til medlemmene og de som stiller ut og synes heller styret burde prioritere det å inkludere flere medlemmer i en utstillingsbedømming, ikke færre som nå.

 

En grisetøff Touran, stylet og herjet med i alle retninger er kjempetøft, men det er også en 100% original 79 Golf GTI. Disse kan dog ikke konkurrere mot hverandre etter min mening.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er egentlig helt enig med Trond ang premiering..... MEN går en ca ett år tilbake i tid så er det omtrent samme diskusjon bare da i andre retning at klassene ble feil delt inn osv osv. Så det er vell ingen tvil om at det er vanskelig å finne den perfekte kombinasjonen her :)

 

MEN, jeg må nok alt i alt si meg enig at det bør være flere klasser enn kun VW og Audi, men nøyaktig hva inndeling som er best kan nok diskuteres tusen ganger uten at vi blir enige...

 

Har som sagt blitt diskutert mange ganger før dette, bl.a. her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg var ikke på treffet, men må si meg enig med det Trond Wiggo sier her. Og det er etter min mening "hårreisende" at det ble delt ut denne typen premie i år.

For mitt vedkommende så trodde jeg ikke at "det" var premien når jeg såg bildene....

 

En vanlig pokal gjør seg bedre etter min mening

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel svare litt jeg da som stort sett har hatt ansvaret for det med utstillingen.

Bare å komme med kommentarer angående gjennomføringen. :)

Hadeland og Mjøsa lokallag fikk ansvaret for det her av hovedsstyret/leder i vinter.

1 Antall premier: vært diskutert på diverse samlinger på Olavsgaard.

VELDIG vanskelig å vite hvor mange som kommer i hver klasse.

Som et eksempel fjor fikk en Caravelle som har vært russebil 3 plass i den klassa, var kun 3 deltakere. Og sparer en del tid i forbindelse med premieringen. Er vel ikke om å gjøre å ha flest mulig premier for at utstillingen skal bli bra vel? ;) Synes da de fleste som vant var de som skilte seg ut i positiv retning, men spørs litt hva juryen liker også da.

2 Hva slags premier: Tja, visste en del kom til å reagere men er litt mer spesielt med en vase/fat istedet for en pokal på premieskapet vel?

Synes da det var fine jeg. :)

3 Vinnere: Hva skal man si. Går ikke ann å få alle fornøyd. :) Jeg skulle egentlig ikke være dommer men når en av de som har sagt ja før ikke møter opp til det så måtte jeg. Hvordan skillnaden ble mellom gammelt/nytt, orginalt/styling osv osv osv... er vel at det ble sett på de som vi i juryen likte, noen biler var ganske klare andre var det mer diskusjon på.

Synes da her at det var greit utvalg her.

Men f.eks i Audi klassen var det mange "nye biler" som vant men etter å ha samlet opp de bilene vi likte så synes vi i juryen at det var mange av de og tok på neste runde en ekstra kikk på de litt "eldre modellene" for å se om det var noen vi hadde oversett der. For å muligens få litt spredning der. I VW klassen var det vel på omtrent samme måte at det var noen som skilte seg ut og verre med andre.

De fleste som vant fortjente det vel?

4 Begrunnelse: Begynte å tenke på det når vi renskrev listen. Men... Hadde blitt veldig likt med de fleste bilene. Fine felger som passet bra, strøken lakk og gjennomført bil. Så det fant vi ut at vi skulle droppe. Ikke mange utstillinger det er det på heller som jeg har vært på.

 

Sikkert noe jeg har glemt her. Litt sliten etter helga fortsatt og bare jobbet 12 timer i dag så om det tar lang tid før jeg svarer er det pga jeg ikke sitter her mye lenger.

 

Ikke hørt så mye fra hovedstyret hvordan de synes det var men er vel noen som svarer for de. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har endel gode poeng Svein Erik :)

 

MEN, jeg spør nok en gang: Hvorfor er det noe verre for selve "o store" klubben og ha individuell premiering når ett lite lokallag klarer å dra det igang!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ide jeg kom på i farten.... Hva med å ha utgangspunkt i 15 beste VW og Audi, MEN itillegg også dele de inn i Golf 1, 2... Polo, Touran, Caravelle osv... slik at dersom det er 3 stk GOlf 1 blandt de 15 beste VW så blir de skillt i 1. 2. og 3. premie i "sin" klasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har endel gode poeng Svein Erik :)

 

MEN, jeg spør nok en gang: Hvorfor er det noe verre for selve "o store" klubben og ha individuell premiering når ett lite lokallag klarer å dra det igang!?

 

Dette har han vell delvis svart på under pkt 1 ang det med russebussen som fikk premie. Men er ideen min noe å tenke på så unngår en dette problemet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes den måten å ha inndeling på er veldig bra. krever ikke så mye styr på forhånd og gir også en rettferdig dømming av bil. I fjor så var det delt inn i forskjellige klasser som Golf, Polo osv. men da var folk missfornøyde med at Golf 2 ble i samme klasse som Golf 5.(Man får ikke gjordt alle fornøyde)Jeg synes dette er en rettferdig måte. man er vel på treff for å være sosial og ha det hyggelig og selvfølgelig vise fram sin egen stolthet.

 

Synes også premiene var fine, litt annerledes men tøffe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har han vell delvis svart på under pkt 1 ang det med russebussen som fikk premie. Men er ideen min noe å tenke på så unngår en dette problemet :)

 

Ja, er vel heller bare delvis og det da :) Siden gutta i Halden sikkert ikke satt på noe mer info om hvor mange som kom med forskjellige biler.

 

Men men, jeg har fått fram det jeg ser på som poenget mitt, så jeg overlater til andre å dra dette videre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo folkens, jeg tillater meg å hive meg innpå.

Jeg har vært med på dette noen år nå. I dette landet er vi i mange tilfeller opptatt av "millimeter-rettferdighet". Alle slike konkurranser er en subjektiv bedømming av biler i ulike årsklasser der det på forhånd er svært vanskelig å anta hvor mange som kommer av de ulike merkene. Denne måten å dele det inn på reduserer "med vilje" muligheten til å drive norsk millimeter-rettferdighet og kritikk av juryen. Det å være dommer i dette landet er ikke lett (jfr fotballdommer-kritikken). Det hele fører til at folk ikke vil ha denne kritikken "hengende på seg" for å ha gjort noe etter beste evne frivillig. Klasseinndelingen noen av dere ønsker øker denne kritikken, tro meg !

 

Når flere lokallag drar igang slike treff med konkurranser, får flere erfare hva jeg mener når det skal plukkes ut jury og klasseinndeles. Det er særlig vanskelig å få til dette, egentlig med ovennevnte krav til mm-rettferdigheten. I tillegg skal samme type biler samles innenfor et begrenset område. Noen har satt fra seg bilen dagen før på "feil sted", flytting av biler tilhørende folk som nettopp har lagt seg er ikke alltid lett. Jeg forutsetter at dere som vil ha tettere klasseinndeling ønsker bilene i samme klasse stående sammen (?)

 

Altså er det både et praktisk problem (plass og flytting av biler), hensynet til kritikk av juryens valg og antall premier innen hver klasse som tilsier at dette anses som den beste løsningen. Dere som menre noe annet bør forsøke en annen modell og da se om forhåndsarbeidet står i forhold til tilfredsheten blant "vinnere og tapere" når resultatet foreligger.

 

Lykke til med sommerens lokale arrangementer, gjerne med utstillings-konkurranser og "tettere" klasseinndelinger. Pass i så fall på at dere har plass nok i utgangspunktet slik at den som kommer sent til sin klasse får plass og ikke en rekke biler må flyttes ! Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er vel heller bare delvis og det da :) Siden gutta i Halden sikkert ikke satt på noe mer info om hvor mange som kom med forskjellige biler.

 

Men men, jeg har fått fram det jeg ser på som poenget mitt, så jeg overlater til andre å dra dette videre :)

 

Som sagt umulig å vite hvor mange som kommer. Vært problemer med det før og klasse inndeling som Thomas C sier.

Som jeg har skjønt var det gode erfaringer etter Rudskogen ifjor(10 beste i hver om jeg husker riktig) så ble valgt å prøve det igjen her. Om det blir sånn neste gang vet ikke jeg.

Og var vel litt flere biler på Hovedtreffet enn i Halden som stilte ut.

 

Tord: det du mener er etter å ha plukket ut 15 biler så skal vi om det er f.eks 2 Golf 3 som er valgt ut se hvem som er best av de du mener? Eller er jo det du skriver ser jeg nå. Det hadde vært en ide kanskje ja. :)

Men da hadde det bare vært på resultatlisten for ellers måtte man skrevet lapp på pokalen oppe der. Har jeg forstått deg riktig? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og var vel litt flere biler på Hovedtreffet enn i Halden som stilte ut.

 

Akkurat. Dette skulle en da tru gjorde "oppgaven" desto enklere for arrangørene av hovedtreffet, enn for de i Halden!?

 

Nei, FAN, nå skal jeg holde kjeft :D (men du kjenner meg vel såpass godt at du viste jeg ikke kom til å klare å dy meg ;) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klasseinndeling som denne som ble brukt på hovedtreffet er også en mye mindre utgift for evt. lokallag. Noe jeg mener må være bedre for alle i klubben. Det blir en hel haug flere pokaler med klasseinndeling og en større utgift. Det er vel bedre å bruke penger på noe annet sosialt innen lokallag eller sammen (fellestreff) som f.eks flere treff. Bare ett synspunk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere må jo starte en ny diskusjon bare jeg tar meg en tur på "værste". ;)

 

Dette er vel det samme hvert år, folk er misfornøyd med bedømming, klasser etc etc...

 

Jeg synes dette med de 15 beste av hvert merke er bra, det som er viktig og som stiller større krav til juryen er at de viser mangfoldet i en slik fordeling, ikke bare Golfer hvis det er det jurymedlemmene liker best.

 

Nå har det på de treffene som denne inndelingen har blitt gjennomført, vært god spredning på de premierte bilen i form av mods, alder, type osv...

 

Men en slik bedømming slipper man å se en DØNN orginal A6 kjøre fram til podiet for å få pokal for den var den eneste A6'n i sin klasse.

 

Da er det bedre å øke antall premier i forhold til hvor mange utstillere som er på plass...

 

Feks. 0-100 biler 10 biler i hver klasse

100-200 biler 15 biler i hver klasse

200+ 20 i hver klasse...

 

Det som jeg tror som man kunne lagt til, var i tillegg til beste stereo og motorrom, også interiør, beste detalj og mest innovative løsning...

 

Det med etusiast-prisen syntes jeg var en virkelig flott ting som vi bør fortsette med...

 

Det tror jeg ville blitt mest rettferdig...

 

Håkon har talt... (igjen)

 

:ridder:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være enig i at det er enklere med 15 beste i hver klasse og at det kan være vanskelig å anslå hvor mange biler som kommer i hver klasse, men det er da ikke så vanskelig å dele inn i klasser og deretter se an hvor mange som stiller i hver av de for så å dele ut premie etter hva som er hensiktsmessig.. Det er jo samme diskusjon hvert bidige år dette med klasser, premier, inndeling osv osv osv, tror aldri folk blir helt fornøyd, skal noe til med så mange utstillere som er på et hovedtreff..

 

Måten vi gjorde det på i Halden har jo vært diskutert før og blitt nedstemt pga vanskelig gjennomføring, sikter da spesielt til inndeling av klasser på plassen slik at golf står sammen med golf, A4/A3 sammen, polo sammen med polo osv. Det krevde noe forarbeid og ikke minst planlegging av plassering, men føler at dette ble veldig vellykket og at de aller fleste syntes dette var alright? Mulig vi hadde en real porsjon flaks, men det hadde aldri latt seg gjøre uten planlegging og når dagen først var der syns jeg det gikk relativt smertefritt. Dette fikk vi også veldig gode tilbakemeldinger på fra "utenforstående" som enkelt kunne sammenligne biler av samme merke og da også lettere se hvilke mods som var gjort kontra bilen ved siden av.

 

Jeg sier ikke at vi nødvendigvis gjorde det så mye bedre, men at oppstillingen av biler i det minste kunne vært gjort bedre, det tror jeg de fleste er enige i, men som sagt, det er ikke lett for de som har ansvaret for det..

 

Mye rundt grøten her kanskje, men poenget er iallefall at jeg syns det gjør seg med inndelte klasser og heller se an om man skal dele ut 3 premier i hver klasse eller om det holder med en 1.plass etter antall og gjennomføring. Som TWG sa, det gir litt mer inspirasjon å overgå den bilen som kanskje tok 1.plassen i sin egen klasse året før.

 

 

Lakk/dekor, stereo, motorrom osv er klasser jeg syns er artig å ha med da mange bruker vanvittig med tid og energi i å få dette pent...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn som inndelingen ble gjort i Halden var meget bra, den burde legges som en mal for hvordan inndelingen skal være på VW/audi treff.

 

Med flere klasser så blir det mulig for de som ikke har så mye penger å rutte med kan delta på lik linje som de som har mye penger/sponsorer/demobiler.

 

Pris for peneste motorrom, stereo lakk/dekor osv gjør det ekstre morro og stille ut bilen sin og få lønn for strevet :)

 

Hva med ett minimum på 6 biler i hver klasse for at 1. 2. og 3. pris skal kunne deles ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener fremdeles at det bør være top 15 i hver klasse, i tillegg til spesialpremieringer... Det beste bilene blir da premiert, men jeg er enig med Knut Richard om det er mulig så burde like biler stå sammen. Dette er et logistikk problem, men det kan sikkert løses...

 

Kan prøve å sette opp et forslag på klasseinndelinger, så får vi se hva dere synes...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen vil ta seg tid til å lese denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=7353&highlight=klasseinndeling

Det var en lang diskusjon rundt dette i fjor hvor de aller fleste aspekt ble dekket, uten at noen av forslagene dukket opp på årets hovedtreff. Jeg synes i år som i fjor at å ikke kunne plassere like biler sammen fordi man ikke vet hvor mange som kommer og at noen har parker feil og nettopp har lagt seg blir fjollete. Å diskutere dette i år igjen har etter min mening ingen hensikt. Sånn som jeg ser det finnes det ingen forslagskasse i VACN. Og vær så snill å korriger meg hvis jeg tar feil. Ingenting ville glede meg mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tord: det du mener er etter å ha plukket ut 15 biler så skal vi om det er f.eks 2 Golf 3 som er valgt ut se hvem som er best av de du mener? Eller er jo det du skriver ser jeg nå. Det hadde vært en ide kanskje ja. :)

Men da hadde det bare vært på resultatlisten for ellers måtte man skrevet lapp på pokalen oppe der. Har jeg forstått deg riktig? :)

 

Tror du forsto meg riktig ja! En vil ihvertfall ved denne måten unngå at en bil vinner bare pga det er få/ingen i samme klassen. I praksis vil det nok som du sier kun være på resultatlista en vil se forskjell, men det er kanskje bedre enn ingenting?

 

Er ellers enig i at det er flott med flere "spesial priser" som interiør, steroe osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener jo at premien henger høyere for den som vinner hvis det er klasseinndelinger jeg da. Det er jo mere stas å kunne si at du ble nummer 1, 2 eller 3 i klassa, enn at du ble blant de 15 beste?

Jeg har jo tatt noen premier selv (dog ikke hverken i Halden eller på Våler), og jeg synes nok at de klasseindelte står høyere. Skal man ha bare VW og Audi så synes jeg man kan ha det sånn som de hadde i Bergen i fjor, med at juryen plukket ut en bil som fikk juryens pris. Den henger jo høyt når det er bare en som får den!

 

Når det gjelder å få plassert "like" biler ved siden av hverandre, så burde ikke det være noen kunst? De klarte det veldig greit i Halden, og der var det jo betraktelig mindre plass enn på Våler (ja, jeg vet det var færre biler også).

Men som mister Sjøvold sier, så krever det litt planlegging.

Det krever også at de som er med å arrangere synes at "jobben" er viktigst, og ikke det å kåre den fulleste på festen kvelden før (jeg sier ikke at det skjedde i helga, men snakker av erfaring fra de siste årene). Det er gøy med en fest, men de som har ansvar for avviklingen, bør ha det i bakhodet når de tømmer innpå alkohol.

 

Bare mine små meninger, og jeg vil samtidig si at treffet i helga var meget hyggelig og sosialt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du forsto meg riktig ja! En vil ihvertfall ved denne måten unngå at en bil vinner bare pga det er få/ingen i samme klassen. I praksis vil det nok som du sier kun være på resultatlista en vil se forskjell, men det er kanskje bedre enn ingenting?

 

Er ellers enig i at det er flott med flere "spesial priser" som interiør, steroe osv..

 

:) Da vet man det til neste gang. :) Og er kurant å se forskjellen senere,

 

Når alle andre kommer med konstruktiv kritikk får jeg gjøre det også da. ;)

(Halden treffet... Litt off topic men ;) )

I min klasse var det 1 bil når premiene kom, en Touareg. Jeg kjørte inn 12.15 og var litt for sent ute så burde fått beskjed om at det ikke gikk da min ble ikke bedømt iallfall ettersom det ble opplyst om at det kun var den Touraegen i klassen.

For den bilen var vel ganske orginal, så iallfall sånn ut. Han møtte opp med bil og fikk pokal. Jeg har da gjort litt på min.... ;)

Hadde det vært de 10 beste i hver klasse eller noe der så hadde ingen av oss fått noe... Og heller andre som det var brukt mer tid og penger på etter kjøp...

 

På Hovedtreffet ble parkeringa litt kaos etterhvert, beklager det men da var jeg opptatt med å være dommer som jeg egentlig ikke skulle. Og om vi skulle reservert plass til alle bilene hadde vi måtte hatt noen Viking biler til å taue vekk de som sto feil. Og måtte brukt hele området.

Måten i få det til er å ta forhåndspåmeldinger og er bindende og kanskje noen ekstra plasser. Samtidig som alle bilene som ikke skulle stille ut måtte være borte fra området. Det går alltids men kreves mye jobb.

 

Og for å si det som det var så var jeg halvfull på lørdag. Fikk sovet et par timer og opp kl 7 for å begynne å ordne med parkering.

Men de som kjenner meg vet at det er sjelden jeg er halvfull. Jeg hadde det i bakhodet hele tiden iallfall og tok det veldig pent.

Eneste vi merket var et par stk som vi hadde snakket med om kunne være dommere, de lå ikke på banen men var rimelig ødelagte når jeg snakket med de langt utpå dagen når de kom til banen igjen. ;)

 

På en måte virker det som de som er misfornøyd er det pga bilen deres ikke vant eller de ikke fikk den plasseringen de ville.

Synes da det viktigste er å delta jeg.....

Det tror jeg ikke alle gjør.... :rolleye:

Om man blir premiert er det gøy men de fleste som stiller ut får vel oppmerksomhet av de som er der å ser på bilene og får utvekslet erfaringer med andre som har samme interesse.

Just my 2 cents...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.