Audi S4 2,2 Turbo AAN, Fusker ved belastning - LØST (LMM)

Anbefalte innlegg

Ikke bra... Siden jeg kjøpte bilen i mars har den gått som ei klokke. Startet og gått jevnt og fint på tomgang og fint drag ut registeret. Ikke et fusk!

 

MEN, nå tror jeg helvete har brutt løs under panseret. Mens jeg lå i 100 på motorveien, skulle jeg gi bilen litt turbotrykk og da ga den seg brått under belastning. Den stoppet ikke, bare brått sluttet å dra.

Så har jeg testa litt mer og bilen går fint på lavt turtall med lite belastning. men hver gang jeg belaster motor skikkelig eller øker turtall sakte lugger motoren skikkelig. Det skjer uten unntak, pleier å hende rundt 3000 omdr, men kan også forekomme under eller langt over.

Jeg klarer å lure den til 4500 men da slutter den brått å dra. den fusker ikke hakkete, men går bare brått elendig.

 

Bilen har også plutselig begynt å gå ujevnt på tomgang, men det har kommet og gått litt idag. Bilen ligger konstant litt for lavt på tomgang i forhold til hvordan bilen var før dette skjedde.

jager også en del på tomgang rett etter jeg starter den også retter det seg litt opp hvis den får gå litt.

 

Har gjort flere starter med bilen og flere ganger hender det at den starter men bare dør ut igjen med en gang.

Virker ikke som det er noe forskjell på kald og varm motor.

 

Alt dette har skjedd brått. Ingenting var slik før, så en ting er kanskje årsak til alt...

 

Har ikke rukket å gjort mye, men skiftet plugger rett etter fusket skjedde første gang (2 dager siden).

Sjekket bensinfilter og sjekket nøye slanger og klemmer.

 

Noen som har noen mening om hva som kan gi så mye utslag som feil? Vært borti samme problem?

 

Jeg skal få gjort diagnose snart!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsproblem. Tenningsmoduler eller coilene..har du vasket motorrrommet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres litt ut som det samme som med min.. Bytta ene tenningsmodulen så var den god som ny etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problem :( Jeg har byttet, plugger, coiler, tenningsmoduler, bensin filter osv.. no luck yet. Håper du kommer fram til noe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får nok vite mere etter å ha tatt diagnose.

LMM eller en stor luftlekkasje kan jo også være problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt bankesensor.... Men skal vel ikke gi tomgangsproblemer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder en knapp på at én eller flere av coilene dine som begynner å bli gående.

Disse er en svakhet når bilene begynner å ha gått en 200- 250 000km.

 

Hadde samme problemet som du beskriver i vinter. Bilen gikk fint helt du ga "kickdown" da akselrerte den noe voldsomt, pluselig kuttet og kom igjen.

Du satt å hadde vipplash under kjøring.Virka som den mista teninga eller bensinen ble borte.

Da jeg mappet bilen hos ES Tuning, fant vi ut at én eller flere coiler var årsaken.

 

Bytt enten originale, eller kjøp deg 1,8Turbo coiler, da slipper du unna teningsmoduler.

 

Edit; hvis du vil prøve å bytte begge teningsmodulene har jeg et par liggende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt samme etpar ganger, da har det vært sprekk i en slange, eller en som har hoppet av.. Elendig resirkventil kan også gjøre slikt, men det pleier ikke å være så tydelig da.

Siden du har utelukket luft, er jeg enig i at det kan være tenning, og det er mange gode forslag over. Sjekk også coilstammene, de kan ha hårtynne sprekker som samler smuss og blir fine lynavledere. :P (BTDT)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Jeg har og samme problem med 2,0t coiler. Jeg synes det var rart at de skulle begynne og tulle da de er kun et år gamle. Jeg demonterte kontakter ved coil og de på torpedoveggen, blåste inn i kontaktene og remonterte. Når går den som den skal igjen. Det virket i mitt tilfelle som om det er dårlig kontakt ret og slett mellom nye og gamle kontakter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange gode forslag og svar! Idag var jeg heldig å fikk tak i en annen S4 som jeg lånte coilrekke, tenningsmoduler og luftmengdemåler av. Og vips så var bilen god som ny igjen! vi felsøkte litt mer på det og har funnet ut at det var luftmengdemåleren som var årsaken til alt... Nå har jeg fått montert en lånt luftmengdemåler og kjørt meg en lang og fin tur :) alt er som det skal! utrolig happy for å si det sånn :D

 

Vi prøvde å ta ut og inn kontakta på lmm igår, flere ganger. da endret bilen seg litt på tomgang, men ikke nevneverdig mye. Så skjønte ikke at det var lmm før vi fikk prøve en annen.

 

Nå går og starter bilen som en klokke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig ofte irr eller urenheter på pinnene på LMM'en som gjør at den gir feil signaler (så lenge trådene er der). Kan være verdt å sjekke før du kjøper ny :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig ofte irr eller urenheter på pinnene på LMM'en som gjør at den gir feil signaler (så lenge trådene er der). Kan være verdt å sjekke før du kjøper ny :)

 

Ja jeg prøvde den en gang til etter jeg hadde renset den. men ble ikke bra. Var veldig mye "olje" og dritt på den fra et dårlig konfilter som har stått på bilen siden forrige eier. Så idag ble det nytt filter, lmm og varmedeksel mellom turbo og filteret :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange gode forslag og svar! Idag var jeg heldig å fikk tak i en annen S4 som jeg lånte coilrekke, tenningsmoduler og luftmengdemåler av. Og vips så var bilen god som ny igjen! vi felsøkte litt mer på det og har funnet ut at det var luftmengdemåleren som var årsaken til alt... Nå har jeg fått montert en lånt luftmengdemåler og kjørt meg en lang og fin tur :) alt er som det skal! utrolig happy for å si det sånn :D

 

Vi prøvde å ta ut og inn kontakta på lmm igår, flere ganger. da endret bilen seg litt på tomgang, men ikke nevneverdig mye. Så skjønte ikke at det var lmm før vi fikk prøve en annen.

 

Nå går og starter bilen som en klokke :)

 

Har forøvrig samme på min nyinnkjøpte S4 '92. Det er nye coiler, plugger... Får prøve å få lånt en LMM jeg også....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.