Er BPW motoren til audi en skummel motor?

Anbefalte innlegg

Som trådtittel sier..

 

Har BPW motor i min audi a4 b7, så lurer jeg på om det er noen kjente feil og om det er mye trøbbel med den motortypen? er jeg i faresonen for de problemene som finnes (turbo, oljepumpe, dyse osv...)?

 

håper noen kan gi meg et godt svar på dette :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp:-) jeg har bpw motoren og der er oljepumpen byttet 1 gang av forige eier og ballanse akselen byttet 1 gang av meg. Strammeren til kjede er også dårlig men den er byttet på kampanje på min. Bilen min har gått 137 000km og det mener jeg er alt for dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp:-) jeg har bpw motoren og der er oljepumpen byttet 1 gang av forige eier og ballanse akselen byttet 1 gang av meg. Strammeren til kjede er også dårlig men den er byttet på kampanje på min. Bilen min har gått 137 000km og det mener jeg er alt for dårlig.

 

 

Ahh min er gått 134 000 nå... frykter det er dyrt hvis dette ryker da... er det noe man kan bytte selv eller? Hvordan er dysene på denne motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler uansett tegne motor, girkasse og drivverksforsikring :)

 

De største forsikringsselskapene tilbyr dette i dag. Jobber selv med forsikring, så er bare å skrive en PM ved interesse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler uansett tegne motor, girkasse og drivverksforsikring :)

 

De største forsikringsselskapene tilbyr dette i dag. Jobber selv med forsikring, så er bare å skrive en PM ved interesse :)

 

Er ikke dette aldersbegrenset? min er 2007 mod, hvor mye må jeg ut iforhold til vanlig kasko? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min kosta det meg ca 10 000kr for og få fiksa med ballanseaksel fra England og nyoverhalt turbo og ny reg reim med tilbehør og litt småtteri. da fiksa jeg alt selv. hadde en tråd her med bilder og litt info om div men den er nok sletta i hidden kræsjen:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min kosta det meg ca 10 000kr for og få fiksa med ballanseaksel fra England og nyoverhalt turbo og ny reg reim med tilbehør og litt småtteri. da fiksa jeg alt selv. hadde en tråd her med bilder og litt info om div men den er nok sletta i hidden kræsjen:-)

 

Register reim er byttet nylig på min så den trengs ikke byttes enda :)

 

Men hva koster nyoverhalt turbo, oljepumpe, ballanseaksel og dyser? tenker ikke pris tilsammen men hver del :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette aldersbegrenset? min er 2007 mod, hvor mye må jeg ut iforhold til vanlig kasko? :)

 

I selskapet jeg jobber for er det ingen aldersbegrensning, så lenge toppforsikringen er tegnet før bilen er 8 år, og har rullet mindre enn 150.000km.

 

Da kan du ha den forsikringen så lenge du ønsker. Det er kun egenandelen som øker etter hvor langt bilen har rullet.

 

 

Hva den koster ekstra varierer, men alt fra 80-200kr mer i mnd. Jeg mener det er en investering uansett !

 

 

 

Even

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noe forvarsel på når oljepumpen/balanseaksel går eller er det pang så sitter man der å klør seg i hode? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryker plutselig uten forvarsel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahh kjøres kjedelig ut... da går vel som regel hele motoren eller?...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette en 2.0 TDI? Hvilke år fant man disse i VAG biler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er 2.0TDI 140hk, min er 2007modell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er disse symptomene skumle på andre motorkoder også?

Som BRE for eksempel..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele motoren pleier ikke og gå men turbon tar kvelden:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha, ille nok det :P men finnes det noe som kan forebygge eller sjekke om pumpen å akselen bør byttes? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet er vel hva merkostnad får du om du venter til det går til helvete? En turbo? Kanskje det er lurt å ta jobben før det ryker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er jo det jeg også lurer på, om det er noe som kan sjekkes om det er dårlig/slitt å må/bør byttes? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke sjekket det ut på noen måte annet en og demontere og se på det og hadde jeg først gjort det så hadde jeg bytta balanse akselen og 6 kant splinten. Har en del bilder av dette hjemme på pcn min men der er jeg ikke før om 14 dager:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke sjekket det ut på noen måte annet en og demontere og se på det og hadde jeg først gjort det så hadde jeg bytta balanse akselen og 6 kant splinten. Har en del bilder av dette hjemme på pcn min men der er jeg ikke før om 14 dager:-)

 

jariktig.. mye arbeid å bytte pumpen, akselen og splinten da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som tar tid er og få ned bunnpanna men jeg brukte vell ca 3 timer for demont og 3 timer for montering igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som tar tid er og få ned bunnpanna men jeg brukte vell ca 3 timer for demont og 3 timer for montering igjen

 

Akkurat så for meg flere dager med evt skruing :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.