Noen som har testet Swissol polering?

Anbefalte innlegg

Som topic sier, noen som har testet Swissol polish? Så annonse for det i siste Autofil, og pris på produktene ligger jo godt over "vanlig" polish, så jeg lurer på om det er verdt pengene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har snakket med Dag Ulvestad i Swissol Norge, Han sier at de kan gå over en bil i klubben slik at alle får sett hvor "bra" produktene er. Da er kanskje spørsmålet, hvilken bil?

Kom med innspill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jammen la oss nå få et sammenligningsgrunnlag. Noen har sikkert kontakter som jobber med andre merker som har komplette system for shining av biler, f. eks. Autoglym. Burde jo være en glimrende mulighet til å få vist seg fram i et veldig kravstort marked. Vi er over 3000 medlemmer og jeg regner med at de fleste har større krav til en voks enn at den skal være lett å legge på: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med alle sammen, Lahega, biltema, autoglym osvosvosvosvosvosv. slik at vi får sett engang for alle hvilken somm er best.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn, vet du hvor man får kjøpt produktene fra Swissol, og hvor man får tak i den "Poleringshåndboken" som dem har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har boken på pdf format, vet ikke om jeg kan legge ut den her eller om det blir sett på som reklame?.

Men det eneste utsalgsstedet er vist på lillehammer. Ikke lange turen for de fleste av oss.

Men hvordan type bil skal man bruke?

En helt ny lakket og "grise" fin i lakken

En eldrebil med en del små riper og steinskader kanskje oksydert lakk også?

Jeg heller nå mere mot det siste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm, litt langt for meg å reise til Lillehammer, da jeg bor nord for Polarsirkelen..........Dumt, har jo fått litt lyst til å teste Swissol.........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trond: Da kan du vel kanskje skaffe tlf.nr og høre om de kunne tenke seg å sende deg produkter :)

Bjørn: De kan godt få teste på min bil ! : ja :

En del små-riper - JEPP

Vaske-riper - JEPP

Oksidert lakk - (hvis det er hva jeg tror det er) - JEPP

Steinskader - JEPP

Generelt 13 år gammel lakk.. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar vel en god drøy halvtime ifra Ålesund til lillehammer tenker jeg :)

Ellers så trenger min burgunderrøde metallic lakk en skikkelig omgang også, har familie i Lillehammer så jeg er der veldig ofte.

Kan lage en fin bildeserie av det, men jeg vet ikke om det er andre som mener

de har lyst og mulighet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar vel en god drøy halvtime ifra Ålesund til lillehammer tenker jeg :)

Ellers så trenger min burgunderrøde metallic lakk en skikkelig omgang også, har familie i Lillehammer så jeg er der veldig ofte.

Kan lage en fin bildeserie av det, men jeg vet ikke om det er andre som mener

de har lyst og mulighet.

Bare tulla jeg, er nok litt langt til Lillehammer for polering ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor er utsalgssteder for Swissol i Lillehammer da? Jeg skal dit i helga og kunne godt tenke meg å kjøpe noen produkter for å teste det da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissol Norge

Kirkegt. 77,

2609 Lillehammer

Norway

Tlf + 47 61 27 99 00

Faks + 47 61 27 99 01

Gi tilbakemeldinger om hvordan det funka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg se om ikke jeg får tatt turen dit og kjøpt noen produkter.. Skal gi tilbakemelding ja !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble desverre ingen Swissol produkter på meg :( Rakk ikke å dra oppom på lørdag, men skal tilbake til Lillehammer om tre uker så får heller kjøpe litt da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. jeg er fra lillehammer, men aldri hørt om noen plasser som selger swissol.. (heller aldri hørt om det for den saks skyld)

edit:kirkegata 77 er der hifi-klubben holder til det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

edit:kirkegata 77 er der hifi-klubben holder til det..

Da vet jeg iallefall hvor adressa er da :D Er vel kanskje mulig det er i samme bygget, men etasjen over ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vet jeg iallefall hvor adressa er da :D Er vel kanskje mulig det er i samme bygget, men etasjen over ?

kan nok stemme det, men det er ingen butikk utsalg der

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var akkuratt i Sverige på ferie og i "Fyndbörsen" så vart det en stor test av swissol. De testet den mot den nyeste sonax hardwaxen (vinner i siste bilsport testen). Rett etter poleringen var det ikke mulig og se forskjell men etter at de hadde vasket bilen en del ganger i maskin og for hånd så var swissol like bra mens sonax ikke fungerte særlig lengere, så det er vel der den store forskjellen ligger. De nevnte også at den hadde var mye drøyere i bruk en de andre. Jeg tipper jeg snart har en swissol i Skapet snart (høres egentlig ut som en ost) : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter og lurer på om jeg skal smelle til med poleringspakken deres, men er det fortsatt ingen som kan komme med tilbake mld som har prøvd dette selv?? Koster jo en del og da er jo seff spørsmålet om det er vært penga?? Jeg polerer jo bilen 1gang i mnd med autoglym og sonax! Ja det stemmer det dere leser.... Og da er det vits og prøve swissol??

TThomaz

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg polerer jo bilen 1gang i mnd med autoglym og sonax! Ja det stemmer det dere leser....

TThomaz

Det er godt det er flere.. Kanskje ikke helt engang i mnd her

Men Tett på : haha : Alltid deilig med blankest bil i gata :rolleye:

Bruker selv Autoglym nå..

Men skaffet DEEP shine forrige uke, for mørke biler.. Så gjenstår å se nå nærmeste helgene!

On topic; Ingen som prøver Svissol? (kanskje for kostbart på daglig brukte biler)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm..

Jeg pekte på prisene i Swissol reklamen bak på Treffpunkt og sa til modern: "Se, mamma.. Så gal har ikke jeg blitt ennå..." Svaret hennes: "Nei, den dagen jeg ser en sånn boks i garasjen kommer jeg til å ringe psykolog.."

Hvis detta er så bra som folk skal ha det til i forhold til å ta vaskeriper.. Så mamma, ring psykolog.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn, vet du hvor man får kjøpt produktene fra Swissol, og hvor man får tak i den "Poleringshåndboken" som dem har?

Boka kan bestilles gratis på http://www.swissol.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17999Kr for 2x200ml ,: eek :

Bør sprette opp et par apekatter som gjør jobben også da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter og lurer på om jeg skal smelle til med poleringspakken deres, men er det fortsatt ingen som kan komme med tilbake mld som har prøvd dette selv?? Koster jo en del og da er jo seff spørsmålet om det er vært penga?? Jeg polerer jo bilen 1gang i mnd med autoglym og sonax! Ja det stemmer det dere leser.... Og da er det vits og prøve swissol??

TThomaz

Swissol er helt rått!!! :)

Jeg så Swissol I en annonse først I 2005..

Da syntes jeg at det så veldig eksklusivt ut og dyrt.. men så tenke jeg at det må jo være mye bedre enn alt det andre billige sjafset som ellers er å få kjøpt i vanlige bilrekvisita butikker..

Jeg var luta lei av å bruke lang tid på å vokse bilen, i tilegg ble jo det alltid masse voksrester igjen etter poleringen, og så varer jo bare gleden noen uker før du må vokse på nytt.

Etter å ha brukt swissol I 1år har jeg dette å si om produktene:

1. Voksen sitter veldig lenge før du må polere på nytt, jeg polerer ca hver 3mnd men det er fordi jeg er blitt helt polerings freak..hehe.. Normalt trenger du bare vokse den 2 ganger i året.. Dette gjelder Shield voksen.

2. Det er ingen synlige merker etter du er ferdig å polere.

3. Det er veldig lett å jobbe med swissol voksen, det tar liten tid å polere i forhold til andre produkter jeg har brukt…

4. Voksen dufter hinsides godt, så godt at du har lyst å spise den..hehe

5. Lakken min er softblue, en lakkfarge som blir veldig lett skitten , men takket være Swissol tar det nå lengre tid før den blir skitten.. det merket jeg godt i vinter. Asfaltflekker er dessverre lett å se på min bil, men disse tar jeg lett bort med rubbingen som følger med Shield voksen. Faktisk er det venner av meg som spør om jeg nettopp har vasket bilen 2uker etter forrige vask.. ;-)

6. 600kr virker dyrt for en voks (eller 1250 som min koster) , men det tenker du ikke etter å ha brukt produktet. Dessuten varer en voks ca 2år hvis du polerer like ofte som meg..

7. Bilen min er en Lupo 3L som er bruktimportert i fjor. Selv om dette er en 2000 modell så er det mange som spør om det er en helt ny 2006 modell.. Da jeg spør hvorfor de tror det så sier de at lakken var så blank og fin så den så helt ny ut ;-)

8. Det er ikke bare voks Swissol driver med.. Jeg har bla kjøpt inn : dekkfornyer, plastrens/plastfornyer, tekstilvask, water blade som tørker bilen i en fei, felgrens og til slutt bilshampoo. Denne anbefaler jeg på det varmeste..

Jeg anbefaler alle til å prøve Swissol da det faktisk ikke er dyrt I det hele tatt og du slipper å vokse bilen hver eneste måned hvis du synes det er stress.

Jeg har ikke ord for hvor blank bilen er blitt.. det må nesten sees..

Noe annet dere lurer på ?

Alexander,Bergen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe annet dere lurer på ?

Ja! Hvordan fungerer Swissol'en på børstevaske riper?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.