Audi S4 C4 AAN, stopper uten forvarsel?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som det står i tittelen, har problemer med at bilen stopper uten videre og ikke vil starte. Hvis jeg venter noen minutter så kan jeg starte bilen igjen, men den vil fortsette å stoppe gjentatte ganger, og oftere og oftere etter hvert som motoren blir varm.

 

Når den stopper kan jeg stå å file lenge uten livstegn. Dette har også hendt når bilen har stått stille, og har kald motor, men dette har jeg enda ikke opplevd etter at hallgiver ble byttet. Virker som om startkabler hjelper, men dette er kanskje ikke relevant?

 

Ting som kan være relevant:

- Motoren har ca RS2-opsett, bortsett fra bunndel som er fra en 2,5tdi (AAT)

- Har byttet til ny hallgiver.

- Har byttet batteri.

- Original ECU med 380-chipper, brukte fram til i går samme ECU med 280-chipper. Ingen forskjell når jeg byttet mao.

- Motor (når den går) virker ellers som den fungerer bra.

- Noen dager ser det ut som problemet er helt borte, og bilen gå som om ingenting er feil i flere timer.

 

Noe mer som er relevant?

 

Tips til feilsøking mottas med takk!

 

Off topic:

Vil forresten takke de som svarte på spørsmålet mitt om lavt oljetrykk på samme motoren, før serveren kræsja. Husker ikke hvem det var, men som dere foreslo var det enveisventilen innenfor trykkføleren som var fulll av dritt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig ut som en veivakselgiver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt et tilsvarende problem på tilnærmet orginal AAN motor. Da var bensinpumpereleet dårlig. Bilen kunne bråkutte og stanse, så brått at jeg heller tenkte på tenning enn bensin-mangel. Som regel startet den umiddelbart etterpå. Skedde alltid når den var blitt god og varm, gjerne etter minst 20 min kjøring. Skjedde stadig oftere inntil releet ble skiftet.

 

Off topic:

Vil forresten takke de som svarte på spørsmålet mitt om lavt oljetrykk på samme motoren, før serveren kræsja. Husker ikke hvem det var, men som dere foreslo var det enveisventilen innenfor trykkføleren som var fulll av dritt. :)

 

Jeg husker hvem det var ;) Godt å få høre noen løsninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan evt 'tjuv koble' slik at pumpa går konstant. Da looper du bare hoved kontaktene i relé sokkelen.

 

Bare vær sikker på å ta riktige.. er de to kraftigste.

 

da kan du evt utelukke andre feilkilder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka om det er gnist når symtomet forekommer ? Starter bilen vist du tjuvstarter den ? Har vært borti at startmotor er såpass sliten at den trekker såpass at du ikke får orntlig gnist. Har en starthjelp så har en jo mere puff en orginalt og motoren starter alikevell. Rekner med det er en smal sak for deg å få målt om starter er bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende at den ikke fikk gnist på grunn av startmotoren ja, men det tror jeg ble greit når jeg byttet batteri. Så det kan godt hende at det bare var et dårlig batteri som kunne for at den ikke ville starte med kald motor.

 

Isåfall er det bare stoppingen som gjenstår, skal teste litt i dag, så kommer jeg med resultatet senere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.