#1 Skrevet Juli 5, 2014 Hei! Jeg har en 2000 mod Passat Sedan 4Motion 2,3 VR5 som det rasler litt i, vil tro dette er registerkjede som er slakt eller noe sånt.. Noen her som har noe erfaring med denne motoren? Jeg lurte på om det er vanskelig å stramme, eller eventuelt skifte kjede på denne motoren? Hva skjer om kjedet skulle ryke? Takk på forhånd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 5, 2014 Om kjedet ryker så kan du bare legge av 15-20-25-30 med en gang. Mer også hvis du ikke skrur selv.... Om det rasler er det en grunn, her er det nok slitasje på glideskinner som gjør at kjedet lager lyd, alt må byttes. Km.stand ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 5, 2014 Såpass ja... Har tenkt å bytte, men er litt usikker på om jeg skal bestille på møller eller om jeg skal bestille på nett og spare noen kroner. Burde jeg bytte kjede drevene også eller bare kjede, glide skinner og strammere? Er dette noe som er sånn super vanskelig? eller noe jeg burde klare selv om jeg bare tar meg god tid og Bruker haynes bok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 5, 2014 Mener kjede står i bakkant på denne motoren, samme som i vr6. Så må vell fra med kassa, mulig det enkleste er å ta ut motoren. Hadde av kjede på vr6'n jeg hadde når motoren var ute. Var ikke sånn veldig vanskelig. Får vell ofte sett med drev, kjede og glidere. Vist den har høy kmstand er det vell greit å bytte drevene når du først er nedi der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 5, 2014 Mener det jeg å... Skjønner virkelig ikke hvorfor ting er laget så komplisert og vanskelig... Vanskelig å bytte drevene å få de til og stemme igjen eller er det bare av og på? Anbefaler dere og kjøpe deler på møller, eller går det greit å bestille på nett? Bilen har gått 260tusen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 6, 2014 bytt kjedet også, bytet på en bil engang, der kjedet hadde strekt seg så grunninstillinga ikke stemte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 6, 2014 Jeg har tenkt å bytte kjede, alle glidere, strammere og kanskje drev Men er litt usikker på om jeg klarer å bytte selv, jeg kommer vertfall til å prøve selv så får jeg se hvor langt jeg kommer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 6, 2014 det som er "vanskelig" er å komme til det stedet som det som faktisk skal byttes er. Må som sagt ut med girkasse... og siden din motor står med disse delene mot torpedo vegg, er det muligens like greit å ta ut motor.. det vet jeg ikke. Ellers er selve kjede jobben med glidere osv grei jobb, så lenge man vet om alle merker og lest seg til hvordan man gjør det, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 6, 2014 Motoren tar jeg ut, det er ikke noe problem Så når motoren er ute så er det en grei jobb? Vet du om det står om kjede bytte i haynes boka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 6, 2014 tror ikke det, med er kjede bytte guide på vwvortex jeg brukte til vr6 dog, men er nok det samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 6, 2014 Den er grei, tusentakk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 29, 2014 Hei, Da var motoren ute, og klar for kjede skift.. Åsså lurte jeg på om det var noen som hadde hatt mulighet til å skrive ut et skjema om hva man må demontere og hvordan dette gjøres? Er så usaklig mye ledninger/slanger og kontakter som må plukkes av, finnes det noen forklaring på hvordan dette gjøres lettest mulig? hvordan det skal settes sammen igjen, eller må jeg bare ta bilder av hele prosessen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...