vw passat 3b 1.9tdi ajm null turbotrykk

Anbefalte innlegg

Hei brukte bilen igår fungerte sånn som den skulle. Startet opp i dag så var eksoslyden mye grommere enn vanlig. Pluss jeg ikke har noe turbo trykk. Hører turboen prøver å jobbe. Er det n75 ventilen som har tatt kveld?? Skal få lest feilkoder etter trening...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk vakuumslangen som går til vakuumklokka over eksosmanifolden.

Får samme symptomer om jeg napper av den på min. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være så enkelt? Har ikke rørt motoren utenom å montert egr delete blindet vacum slangen. Men skal teste det! Vacumslanger ser slitne ut så kansje de må byttes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var hull i den slangen som skal gå vacum klokka på egr. Va ramla ned på eksosen... klipte av å blendet på nytt.. enda feil.. får i vagcom mass air feil. Skal luftmengemålern ødelegge så mye?? Bilen er likedan me kabeln i som uten. Før så stoppa bilen når man tok ut stikke til lmm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 Faults Found:

17552 - Mass Air Flow Sensor (G70)

P1144 - 35-00 - Open or Short to Ground

19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239)

P3105 - 35-00 - Open or Short to Ground

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sunday,06,July,2014,15:26:11:14648

VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator

VCDS Version: 12.12.2.0 (x64)

Data version: 20140212

 

 

VIN: License Plate: TEST 1

 

 

Address 01: Engine (038 906 019 CD)

 

15:26:03 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)

819 /min Engine speed 820-900

255.0 mg/str MAF (specified) 230-420

421.4 mg/str MAF (actual) 230-420

84.5 % EGR duty cycle 10-95%

 

15:26:03 Group 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load)

819 /min Engine speed 2850-3150

1030.2 mbar Spec. intake press. 2000-2150

989.4 mbar Actual intake press. 2000-2200

19.9 % D.cycle MAP 40-95%

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Address 01: Engine (038 906 019 CD)

 

15:26:26 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)

2688 /min Engine speed 820-900

850.0 mg/str MAF (specified) 230-420

411.6 mg/str MAF (actual) 230-420

4.8 % EGR duty cycle 10-95%

 

15:26:26 Group 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load)

1470 /min Engine speed 2850-3150

1978.8 mbar Spec. intake press. 2000-2150

999.6 mbar Actual intake press. 2000-2200

21.1 % D.cycle MAP 40-95%

 

 

 

 

skal det være slik?

 

 

har fått testkjørt litt nå. turboen slår inn i

1 gir ca 3000omdr

2gir ca 2700omdr

3gir ca 22-2400 omdr

4gir med engang etter man har girt fra 3 til 4 giret.

 

 

hva i fan som er skjedd? turboen slå som bare juling på høye omdr men på lave så er den død. ingen røyk ingen ulyder .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sunday,06,July,2014,15:26:36:14648

VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator

VCDS Version: 12.12.2.0 (x64)

Data version: 20140212

 

 

 

 

Address 01: Engine (038 906 019 CD)

 

15:26:33 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)

2268 /min Engine speed 820-900

240.0 mg/str MAF (specified) 230-420

441.0 mg/str MAF (actual) 230-420

4.8 % EGR duty cycle 10-95%

 

15:26:33 Group 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load)

1827 /min Engine speed 2850-3150

1162.8 mbar Spec. intake press. 2000-2150

1060.8 mbar Actual intake press. 2000-2200

39.8 % D.cycle MAP 40-95%

Sunday,06,July,2014,15:26:51:14648

VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator

VCDS Version: 12.12.2.0 (x64)

Data version: 20140212

 

 

 

 

Address 01: Engine (038 906 019 CD)

 

15:26:49 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)

1407 /min Engine speed 820-900

250.0 mg/str MAF (specified) 230-420

455.7 mg/str MAF (actual) 230-420

4.8 % EGR duty cycle 10-95%

 

15:26:49 Group 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load)

1008 /min Engine speed 2850-3150

1030.2 mbar Spec. intake press. 2000-2150

1030.2 mbar Actual intake press. 2000-2200

19.9 % D.cycle MAP 40-95%

 

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Address 01: Engine (038 906 019 CD)

 

15:26:54 Group 003: EGR (Exhaust Gases Recycling)

2079 /min Engine speed 820-900

850.0 mg/str MAF (specified) 230-420

392.0 mg/str MAF (actual) 230-420

4.8 % EGR duty cycle 10-95%

 

15:26:54 Group 011: Charge pressure control (3rd gear - 3000rpm - full load)

3213 /min Engine speed 2850-3150

2264.4 mbar Spec. intake press. 2000-2150

979.2 mbar Actual intake press. 2000-2200

24.7 % D.cycle MAP 40-95%

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klipte av å satt nye vacumslanger/ blendet de. Å ryddet litt i kabel rot resulterte i at biln går som den skal nå ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.