A4 B5 1.8t AEB treig å starte når den er varm.

Anbefalte innlegg

OKi, sorry.

 

Group 32 og 33 kommer opp som N/A på alle.

Holder på å laste opp en youtube video nå.

 

Hva med dipstick bør den være tett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den MÅ være tett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wops. det var jeg ikke klar over hehe. lol. jeg har kjørt 5 år slik. Man lærer så lenge man lever.

 

Må få tatt noen bilder da å se hva jeg mangler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sannsynlig den som gjør at du har fått 00561 da :)

 

Som oftest så blir klipsen som holder peilepinnen fast, sprø og sprekker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki se det ja. Føle meg litt dum her nå, men uansett takk skal du ha. Ska få bestilt det eg trenge.

 

dipstick.jpg

 

Tror du det ligger noe plastikk igjen inne i dipstick røret??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry prøv igjen så skal det funke.

 

Jeg fikk tettet dipsticken bare for å teste, men det løste ikke problemet.

Brukte gummi kappen på en 7 leder kabel som jeg har brukt til hengeren.

 

IMG_20140718_175549.jpg

 

Etter dette prøvde jeg å dra ut LMM, og bilen sviver på samme måte som med

LMM koblet på. Eneste forandring er at den kutter på 2500 eller 3000 rpm et sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke akkurat den blocken jeg lurte på, men ser jo der at den går fett også..

 

Du slettet feilkoden før du prøvde igjen?

 

Er tilbake på luftlekk et eller annet sted..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vell jeg har ikke feilkode, burde den gi feilkode på denne blandingen?

Jeg har ingen andre blocker som viser lamda control. Block

32 og 33 står det N/A på (ikke tilgjengelig). Ikke vet jeg hvorfor men jeg har

sett over alt etter fuel trim uten å finne det.

 

Jepp jeg får prøve å demontere mer i mårå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki tilbake fra sjøen og fortsettelse på feilsøking av problemet.

 

En liten oppdatering. Har fått skiftet LMM da jeg følte at jeg måtte teste dette for

å være 100% sikker før jeg gikk videre. SWom jeg har fortalt tidligere så var LMM min

ny fra før av, men den var ikke orginal. Fikk tak i en Bosch orginal og nå har jeg ikke problemer med at

bilen fjusker ved lavt turtal lengre. Men bilen sliter med å starte når den er varm eller når det er veldig varmt ute.

 

Da jeg skulle ut i sjøen for 2 uker siden kjørte jeg bilen fra lyngdal til stavanger og oppdaget at etter jeg hadde

skiftet CTS (colant temp sensor) så hadde bilen en drifts temp på 85 grader celsius. Så jeg tenkte nå at Termostaten sikkert var

begynt å bli sliten. Så i dag så skiftet jeg termostat med en jeg hadde liggende. Men nå får jeg ikke drift tempen over 80 Grader celsius.

Så nå mistenker jeg at jeg har montert inn en low temp 80 grader celsius termostat. Greit nok det, den må¨vel skiftes igjen da min bil liker 90 grader c?

En annen ting jeg ikke forstår helt. Min temperatur er som sakt 80 grader C ved drift. Men jeg logger via rosstech 63 grader? What?

Jeg har jo bare en temperatur måler men den viser 2 forskjellige temperaturer? Noen som kan gi meg en logisk forklaring på dette?

 

Kan det hende at ECU registrer 63 grader C når motoren egentlig er 80 Grader C og gir en helt feil blanding ved oppstart? Hvis dette er riktig hvordan

er det mulig at sensoren gir ut feil signal til ECU og ikke måleren i dashen?

 

EDIT: Som dere selv kan lese så skal Collant temperaturen vise 87 grader C mens min viser 63 grader C.

 

http://www.myturbodiesel.com/wiki/thermostat-coolant-temperature-sensor-removal-replacement-mk4-vw-audi/

 

Ser også at ETKA beskriver at Temp sensoren heter Dual Temperature Sender noe som tilsier at den gir ut signal til 2 forskjelllige enheter.

Har på følelsen at den nye temp sensoren min er ødelagt? >Vist ikke må det vel være noe med ECU?

 

Dual_temp_sender.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En oppdatering.

 

Jeg mistenkte Temp sensoren min i går, så jeg fant frem den gamle og testet den i dag. Temperature

steg fort opp til 90 Grader C uten problemer som i går viste 80 grader c. Koblet på Vagcom og

sjekket og den viste nå 93 grader C. Problem løst.

 

 

Men varm start problemet er fortsatt der. Nå venter jeg på nyoverhalte injektorer som jeg skal prøve

for å se om det hjelper. Dette har blitt nevnt over her kan være årsaken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk faktisk dysene i posten i dag :) Tok meg ca 20 minutt å skifte. Easy money.

Om problemet er løst avventer jeg med å bekrefte om noen dager da jeg ikke har fått prøvd det ut

nok enda.

 

Her er noen bilder av de gamle dysene. De ser i følge mine øyner bra ut på oring pakningene. Ser ut som

de har holdt tett der hvertfall. Kan det være andre ting med dysene enn orings tettningene som gjør at

den er tungstartet?

 

IMG_20140808_181207.jpg

 

IMG_20140808_181231.jpg

 

IMG_20140808_181237.jpg

 

IMG_20140808_181239.jpg

 

IMG_20140808_181246.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nå konstantere at bilen fortsatt har problemer å starte på varm motor.

Det vil si at når den er varm og jeg slår den av. Og direkte starter den etterpå

så starter den med en gang. Men når jeg lar den stå i 20 minutter og den fortsatt er varm/lunken så må

jeg sjinne ekstra.

 

Har lest littt her om en elektrisk startdyse:

 

https://forum.vacn.no/showthread.php?14666-2-2-kv-starter-ikke-p%E5-mellomvarm-motor&highlight=start+problemer+varm+motor

 

Har min motor også denne? Hvor er den i såfall lokalisert?

 

Ellers hvis det er noen som har noen ideer om hva det kan være så vær så snill å gi meg noen hint.

 

Tankene mine er nå bensin pumpa, men da bør vel bilen gå dass? Bilen går som ei kule.

 

Har og tenkt litt på denne pressure regulator som står på railen der dysene er festet på:

 

pressure_regulator.jpg

 

Men det beskrives andre problemer enn starting når denne failer.

Er det mulig at når denne failer så renne bensinen tilbake slik at jeg må sjinne extra for å få opp trykket igjen

for å få start? Bare en tanke jeg har :P Men da burde vel bilen vært mer trøblete når den var kald også :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså bilen går greit når bilen går, men har problemer under oppstart i varmt vær. Sjekk bensinpumpe, nå har du vel sjekket stort sett alt annet. Bensinen renner kanskje tilbake til tank fordi tilbakeslagsventilen i pumpa ikke er fult ut funksjonell. Sier ikke at dette er fasit, men sjekk det ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan Fredrik.

 

Takk for tips. Ny bensin pumpe er bestilt i går kveld. Satt og leste en forum tråd

der de hadde samme problem som meg der det var diesel pumpen som var problemet.

De koblet av Engine temp sensor og motoren startet på første sjinn. Skal prøve dette

selv i dag.

 

Der var det også som du beskriver pumpa som var gåen og ikke klarte å holde systemet primet lengre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk det da du sjekket engine temp sensoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halleisan.

 

Eg venter enda på bensin pumpa fra UK. Har desverre hvert busy med å grave i bakgården her da jeg prøver å lage en terrasse.

Så desverre så har eg ikke fått prøvd det ut. Men eg skal sjekke dette en gang jeg er ute å kjører bilen.

 

På forumet mente de at når de dro ut temp sensoren så simulerte du en kald start, så da og kom det for deres del diesel inn

direkte, som gjorde at bilen startet med en gang. Noe som ikke blir gjort på en varm start.

 

Uansett så love eg å komme med oppdatering når pumpa er bytta, så får vi krysse fingrene på at problemet er løst :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bummper denne jeg, håper det er greit:)

 

bilen min har brukt å kutte som om den kutter bensina, når den er kald. akkuratt når jeg kjører ivei foreksempel om morgenen men etter noen meter er det borte.

har alvei hendt det har vert en lyd i pumpa mi som om den plutselig dunker borti noe. lell om jeg står rolig på tumgang og dette skjer bare av og til 1 et sekkund omgangen.

 

samt at når den står på tumgang en stund lukter det veldig bensin/eksos i bilen så ser jeg det ryker litt forran fremlysa, har lett å finner ikke ut hvor det kommer fra! så snart jeg kjører er lukta borte igjenn..

 

her omdagen så begynte bilen å lade raskere og gå litt bedre, men holder igjenn sånn hvert 3 sekkend som om den slutter å gi bensin. løper også opp å ned på widebåndlambda.

 

står også å jager på tumgang samt at den er meget vanskelig å starte når den er varm

 

sjekka ledninger og slanger å dem sitter som dem skal

 

nå skal det sises at jeg har justert gapet på pluggene en rii tebake ned til 020 pga dårlige coiler. har bestilt meg tfsi coilpak og har dette liggende men ikke bytta enda,

 

har å sjekka feilkode for en stund siden uten noe feil. skal sjekke i dag når jeg vinner over.

 

Har problem me at når e Foreksempel fer å kjøre vanlig så bremse motoren litt å når e da gir på så hell den igjenn. Korte intervall på noen sekk. Kan stå å jage opp å ne for så å plutselig stoppe. Når e kjøre spring wb måleren opp å ne på verdi plutselig ne I 10 å oppat på max. Veldig tungstartet når den er varm. Ellers starter den med en gang. Kan plutselig gå fint å dra bra uten noen form for fusk eller propp. Har en 044 pumpe nedi tanken som det ikke er extra filter på,kun det orginale inni pumpeinntaket. Kan det ha tetta seg? Eller er det lambda? Trykkmåleren ved intercooler? Tempsensor ? Lmm? Både Lmm å lambda skal Være ganske ny. Lmm viser langt over 100 I verdi samt lambda viser verdi å Bpde + å minus. Har nye oppgradering coila men ikke skifta pga trasig nett på dem. Kan vel ikke Være coil som e ta problemer her?

Er så rart for plutselig så går den som den skal. vet lambda ligger litt iklem men ser ingen brudd..

 

 

 

da har jeg sjekka bensina. pumpa sitter fint i holderen og filteret inni pumpa hadde nesten ikke noe grums på seg. ser helt klart å fint ut i tanken.

demonterte tempsensoren i dag så får prøve å bytte den. har sett på lambdaen og ingen brudd på ledninger. viser heller ingen feilkode. sjekka flere ganger både med tenning på og når bilen går.

 

det ligger ei stang/ånderør ved siden av sensoren. jeg vet jeg har bøyd mye på det røret pga endel omgjøring i mottorrom. ser den tar lett borti sensoren så mulig jeg har gjort den deffekt eller noe om jeg har bøyd på sensoren.

 

skal bytte sensor å se, men rart den ikke dukker opp på feilkode om den var ødelagt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.