Nylakkert bil og beskyttelse.

Anbefalte innlegg

Hvordan beskytte lakken på nylakkert bil under montering sånn at eg ikke skraper opp lakken. trenger noen tips her .:)hvordan har dere andre beskyttet lakken underveis.

 

Edith: Litt missivisende overskrift kanskje Ang voks kommer eg til å bruke swisswax shield.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk voks med mye carnauba i, da puster fortsatt lakken veldig bra. Ellers hold deg vekke fra noe annet de første månedene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset voksen blir ikke lagt på før lakken er ferdig og gasse uansett. Har ikke noe spesielt behov for det heller før bilen blir tatt i bruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tapet fast et gammelt strekklaken eller dynetrekk med blå maskeringstape, eller bare la et gammelt laken/teppe over området jeg ikke ville ha noe borti. Ikke så enkelt å styre på plass dører og store deler, men det går nå på et vis. Det er også bra å tape på f.eks. ullpapp eller vanlig kartong der men f.eks skal inntil med fangere, det tåler en god del før det blir merker. Ikke bruk pakketape eller den vanlige gule maskeringstapen, og prøv å feste tapen på områder som ikke synes. Det går ofte fint å brette det inn i kupeen eller motorrommet. Har du ute motor eller understell er det alltid best å være mer enn én når det skal på plass!

Uansett hva slags tape du bruker, bør den ikke sitte på mer enn etpar dager, og løsne den forsiktig så du ikke blir sittende med lakkflak på tapen! :P

 

Og: Kos deg! Det er lite som slår montering av nylakket bil! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipsene gleder meg til montering får bilen igjen til neste helg så då går siste ferieuka til div Montering :D

har kjøpt blå maskeringstape av god type som ikke henger for godt. Skal huske på å ikke ha den på for lenge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.