#1 Skrevet Juli 11, 2014 Noen som egentli vet hvor den gnisselyden som oppstår på Audi sine rattstammer på A4 og A6 (B7 og 4F)? Kommer når en står i ro og ratter, en slags gnisselyd fra rattstammen, akkurat som en foring som er tørr eller noe i den dur. Noen som har erfart noe lignende og har noen tips til å få vekk lyden, eller er løsningen å bytte hele rattstammen som de gjør hos org.verksted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2014 Noen som egentli vet hvor den gnisselyden som oppstår på Audi sine rattstammer på A4 og A6 (B7 og 4F)? Kommer når en står i ro og ratter, en slags gnisselyd fra rattstammen, akkurat som en foring som er tørr eller noe i den dur. Noen som har erfart noe lignende og har noen tips til å få vekk lyden, eller er løsningen å bytte hele rattstammen som de gjør hos org.verksted? En kompis har dette på sin A6, der kommer det ifra topplageret på venstre fjærbein. Tror foringen er litt gåen eller noe. Ble værre når vi senka den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 12, 2014 Sliter også med en pipende gnisselyd fra rett bak rattet på min A6 c5. Mener å huske at jeg gjorde en nettsøk og fant ut at det var en gummipakning på det som på engelsk heter clock spring. Dette er mekanismen som gjør at blinklyshendelen spretter opp igjen. Man kan ta av rattet og smøre opp denne pakningen. Grunnen til at jeg ikke har fiksa det ennå er at man trenger en spesiell tolvkantnøkkel for å få av rattet på min modell. De hadde den ikke på biltema så da gav jeg faen. Kanskje noen veit hvor de har dette verktøyet billig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...