#1 Skrevet Juli 13, 2014 Har et par problemer med min AEB-motor.. 1) Hvis bilen har stått 2-3 dager eller mer, så er den tungstartet. Hoster seg igang etter 4-5 sekunder, og da går den på tre sylindre i ca 30sek (ordner seg nesten umiddelbart dersom jeg ruser opp motoren litt) Etter dette er alt fint. Og når bilen er i daglig bruk, starter den også fint etter 1-2 sekunder ved kald motor. Fikk sett litt på dette her om dagen, tok av kontakta til coil 1, motoren gikk fortsatt på 3 sylindre. Så tydeligvis et problem der. Prøvde å bytte coil, fortsatt samme fjusking. 2) Når jeg har driftsvarm motor, og parkerer en halvtime-time, så må jeg også kinne 4-5 sekunder før motoren starter. Når den først kommer igang, så kan jeg stoppe og starte igjen som om ingenting hadde hendt. Disse to problema har jeg igrunn hatt lenge. Plugger, bensinfilter, tempsensor, luftfilter, chip og sikkert mere til har blitt byttet uten at jeg merka forskjell. Ingen feilkoder å spore, har "resatt" hjerna (tatt strømmen), kalibrert gasspjeld, og måleverdiene til lmm ser normale ut etter mitt syn. Noen tips ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 13, 2014 Bensinpumpe, tilbakeslagsventilen i pumpa? Jeg byttet nettopp min pumpe pga noe av de samme symptomene. Bensinen trakk seg helt ut av systemet og ned i tanken igjen om jeg stoppet bilen i mer enn 10min. Dermed måtte jeg kinne så bensinen kom seg frem til motoren igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 13, 2014 Jo, det er greit. Men hvorfor skal det gå fint å starte "dagen etter/ved kald motor" når bensinen uansett renner vekk etter en halvtime ? Burde være akkurat like tungstartet dagen etter da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 13, 2014 lekkasje i dyser? slik at det drypper litt av "lukkede" dyser? bare en tanke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 13, 2014 Byttet temp føler bak på toppen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 13, 2014 min 1,8tq er å tungstartet . f.eks når jeg skal hjem fra jobb må jeg kinne i 10 sec før den starter. det er hvis den har stått i sola fra 07.00 til 15.00 virker som om den ikke får bensin. eller det er fordunstet. hvis det er kaldt eller ikke den har stått i sola. starter den rett opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 14, 2014 ...... Plugger, bensinfilter, tempsensor, luftfilter, chip og sikkert mere til har blitt byttet uten at jeg merka forskjell. ..... Byttet temp føler bak på toppen? Ja det har jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 14, 2014 lekkasje i dyser? slik at det drypper litt av "lukkede" dyser? bare en tanke Jo, det er også en mulighet forsåvidt. Hadde trodd det isåfall skulle ryke svart bak bilen når den starter, dette har jeg ikke merket noe til.. Men jeg lurer på å få målt bensintrykket, evnt koble fra tilførselen framme og sjekke om bensinen kommer umiddelbart når jeg kinner.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 14, 2014 Forresten: Det er kun en temp-sensor ja ? Den som står på denne kjølevannsflensen bak toppen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 14, 2014 min 1,8tq er å tungstartet . f.eks når jeg skal hjem fra jobb må jeg kinne i 10 sec før den starter. det er hvis den har stått i sola fra 07.00 til 15.00 virker som om den ikke får bensin. eller det er fordunstet. hvis det er kaldt eller ikke den har stått i sola. starter den rett opp Har samme problem som deg med min 1.8t. Gi meg beskjed om du finner problemet. Jeg holder fortsatt på å feilsøker. Har bytta temp sensor, lmm, oxygensensor, calibrert luft spjeld ++ Venter nå på ny turtall sensor (crankcase sensor G28), hvis ikke det hjelper blir det å sjekke dysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...