vw polo sentrallås problemer

Anbefalte innlegg

Hei

Har litt problemer med sentrallåsen på en 1998 vw polo.

Vis man låser døren utvendig fra passasjersiden, så låses alle dørene.

Men man får ikke til og låse opp bilen igjen.

Så eneste måte for og få åpnet bilen igjen, er og låse den opp fra bagasjerommet, og åpne vær enkelt dør manuelt.

På førersiden så får man ikke til og låse bilen fra utvendig i det heletatt.

Noen som har vært borti lignende, og kanskje har en aning om hva som kan være feil?.

Jeg tenker litt sånn at det kanskje ikke er den vakuumpumpa som ligger baki bagasjerommet som går til sentrallåsene som det er noe feil. Ettersom det er vakuumstyrt på disse bilene.

Har det vært lekkasje på dette systemet, så skulle man kanskje ikke fått til og låse i det heletatt med nøkkelen ?

Noen som vet om det også er mulig og sette på nye dørhåndtak med lås?, det ble litt kluss med dørhåndtaket på førersiden i forsøket på og få fikset dette. Så tenke jeg kunne bare kjøpe nye håndtak på ebay.

Vet at det da blir 2 forskjellige nøkler da med tanke på at tenning og bagasjerom blir det samme som før, men de nye på fører og passasjerdør foran.

Det er vel ikke så mye avansert elektronikk på denne bilen at det skal være noe problem om gjøre?.

Det er vel startsperre på denne bilen, men det er da vel bare på tenninga?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper det er micro-brytere inni låsene som er dårlige, om det er tilsvarende som på golf.

Hadde 1998 golf før, hvor det satt tre eller fire micro-brytere inni selve låsen, hvor det er en elektronikk-krets som styrte låsene.

Dog mener jeg å huske at det var elektriske motorer som låste opp og ikke vakuum. ("klakk"-lyd når man låser sentrallåsen og ikke sånn treg vakuum-lyd).

Uabsett skal det vel styres av micro-brytere. Sikkert de som er dårlige, evt dårlig lodding inni låsen. Jeg måtte lodde en av mine på nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.