#1 Skrevet Juli 13, 2014 Var ute å kjørte med samboeren til min søster i går. Han klaget på at bilen innimellom "mistet" trykket idet turboen skal ta over for kompressor. I et pådrag i 3. gir, går bilen bra frem til ca 3500 rpm, trykkmåler tett oppunder maks. På 3500 merker man at bilen akselerer dårligere, og trykkmåleren går ned til ca halvveis. Feilen kommer bare innimellom, og sjeldnere når bilen er kald. Det første som slo meg var N75, men jeg har ikke erfaring med denne bilen eller motoren fra før. Får ikke lest av koder med det første, men vet at det er det lureste. Noen ideer, eller erfaringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 13, 2014 Vil først av alt ta en scan på bilen å sjekke for feilkoder. Hvis jeg skulle tippe vil jeg tro det er feil med N249 trykk ventilen. Hvis ikke denne er byttet allerede er det en kjent svakhet hvor VW har kommet med utbedret del. Ny koster ikke så mange hundre på møller mener jeg. Gammel: Ny: Det kan også være N75 ventil. Sjekk side 49 i self study lektyren her så står det mye som er greit å vite om disse motorene. http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf Utenom det er kjente feil coiler og registerkjedet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...