Hva er den beste motoren i passat 3c ?

Anbefalte innlegg

Hei, ser at de fleste diesel 3c passaten kommer med 1,9tdi. Men så er det også noen som har 2,0TDI og 140hk. Så til spørsmålet, hvilken av disse motorene er "best" ? Hvem har flest svakheter, kjente feil ? :) Slik jeg ville tro, så skulle vell en 2,0tdi med 140hk dra bedre enn en med 1,9tdi og 105hk ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stefar har en 2007 1.9tdi 105hk passat siden 2008. Eneste han har hatt på den av problemer er det kjente elektriske håndbrekket. Det fikset han i vår.

Han har også gode rustproblemer på bakluka,panseret og døra bak/venstre side.

 

Jeg har lånt bilen en god del, og mangler virkelig "det lille" for en grei og rask forbikjøring. Hadde jeg skulle kjøpt en 3C så hadde jeg valgt 140hk uten tvil. Selvom jeg tror en chippa 105hk ville holdt. Men uten tvil, veldig avslappet biler å ha har jeg fått god intrykk av =) Disse 1.9/2.0tdi motorene er veldig gode motorer.

 

Kan nevnes at han kjøpte bilen rundt 70-80k km, og har nå passert 220k.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en 3C 4 motion 2009 modell som har 2.0 140 Tdi common rail som har passert 290 000km nå :)

Tidligere drosje, eneste problemet med motoren som har vært er defekt vakumklokke på turboen, ellers har den fått jevnlige oljeskift på 15 000km, bruker ikke olje og heller ikke vann.

Skiftet håndbrekk knapp 2 ganger, og driver til tanklokket og clutchpumpe inni bilen det er det eneste som har vært problemet.

 

Common rail går utrolig stille! Merker ikke at du kjører diesel til vanlig.

 

Du får også 140hk i pumpedyse, denne går bedre, men bråker mer og bruker mere diesel.

Og på pumpedyse var det en del tull med dyser som røk, men her er det en aksjon ute og går hos møller (utvidet dele garanti) så ryker ei dyse under kjøring stopper motoren og startes ikke før defekt dyse er byttet.

 

Min bror hadde en 06 140 PD som var skikkelig mandagsbil, mye røk før 100'km var kjørt.

Haldex pumpe, diesel pumpe i tank, 2 dyser (som røk før møller fant ut at det skulle bli utvidet garanti), dørlåser som levde sitt eget liv...

 

Så og kjøpe av di første ville jeg frarådet deg om ikke alt er bytta....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 09 mod 2.0tdi 140hk cr, vakumklokka røk på min også på 80000km, merkeforhandler fikset på garanti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.