07 B7 Med altfor lav rumpe :/

Anbefalte innlegg

Har ein 07 B7 1,8tq avant som har begynt å bli veldig lav på rompa.

Har passert bilar tidligare og tenkt over kor teit det såg ut, min står parkert i en bakke utanfor huset så har ikkje lagt merke til at min eigen plutselig har fått syndromet også : rolleyes

Så spørsmålet er igrunnen kva er problemet? er det demparane som er gåen eller kan det vere fjøringane som har tatt kvelden?

Siden eg har sett dette hos andre tenkte eg kanskje noken kunne gi meg ein peikepinne.

Det mest elementære hadde sjølvsagt vere å sjekke under bilen sjølv, men er for tiden offshore og hadde ikkje tid å sjekke dette før eg reiste så tenkte å høyre her slik eg kunne bestille inn litt delar til eg atter setter føta på moder jord :)

All tilbakemelding mottas med stor takk : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke uvanlig at de blir signe i raua. De ser også noe lavere ut bak fra fabrikk synes jeg. Men har vært en del b6/b7 med knekte fjærer i bunn så det er jo absolutt greit å sjekke. Må gjerne pirke bort godt med sand og ha et speil evt bare ta av hjulene da ser du lett ;)

- - - Updated - - -

Beste løsningen er jo coilovers da :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Original s-line senkinga er bra nok på sunnmøre ;) har ein annen bil å kaste vekk penga på ;)

Vist det er ein svakheit så kan det nok godt vere at det er knekte fjær ja, ser ut som eg har 500liter sand i bagasjen :P

Får sjekke med møller kva dei skal ha for eit par nye da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme sak på min A6, der var begge fjærene bak knekt. Var bare et lite stykke på begge som var borte, litt vanskelig å se med det blotte øyet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min B6 var slik da jeg kjøpte den, der var det knekte bakfjærer ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel då trur eg det er vedtatt , fjørene har nok tatt kvelden :)

Får sjekke med Møller da , eller kanskje med mine venner på http://www.autohausaz.com om ikkje dei kan skaffe slikt til en god peng :)

Takk for hjelpa alle mann : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tilbud frå Møller på 2998,94,- for nye fjører bak på bilen.

Så ser eg at Bildeler.no selger komplett senkesett med fjør og dempar til 1736,-

http://www.bildeler.no/audi/a4/2007/1420/?Bilmerke=1&Bilmodell=47&Arsmodell=2007&Vareklasse=65&Drivstoff=B&Motorkode=BFB&Karosseri=703&Varegruppe=1420

Noken som har erfaring med dette ? og om desse kjem med papir for godkjenning og slikt?

Og eventuelt kor mykje bør ein igrunnen senke ? Er tross alt bruksbilen min , så er ikkje intressert i å bruke den som snøvplog om vinteren : rolleyes

Noken som har erfaring rundt dette ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke med dempere i de settene der. Erfaringsmessig så får du sigen rau uansett hvis du kjører med senkefjærer med mindre det er "høyere" fjærer bak i settet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe erfaring med AP fjærer, men man får som regel det man betaler for :) Er du ikke så kresen så kan det være at det er helt topp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du noken andre tips er eg åpen for det :)

Er somsagt berre bruksbilen og har ein annen bil å "kaste vekk" pengar på , men eg må gjere noko med rompa på B7`en.

Så tenkte eg kanskje kunne kjøpe noke med dempar og fjær istadenfør kun fjær til 3k. Då veit eg at både fjær og dempar er i topp stand :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org s-line er lavere bak enn foran i hjulbue desverre. Er alt på stell med fjærer er det bare å skifte ut foran til senkeskåler så får du helt likt fremme og bak, event 40/30mm fjærer hvis du må skifte alikevel. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakfjærene er nok kaputt , iallefall den eine med tanke på kor lav den er no for tida, men kan no skifte framme også i samme slengen for å få den litt ned i fronten så eg slepp å køyre rundt i en omvendt volvo senka bil :)

Men då er spørsmålet kvar eg skal handle fjærer ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at Hellanor selger eibach.

Er det nokon som har erfaring med desse ?

Kanskje høyre på Kjell her å handle 40 framme og 30 bak.

Veit ikkje korleis dette er i forhald til original S-line , er somsagt ikkje intressert i en altfor lav bil heller, ettersom den blir brukt gjennom vinteren på elendige veiar : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org s-line er lavere bak enn foran i hjulbue desverre. Er alt på stell med fjærer er det bare å skifte ut foran til senkeskåler så får du helt likt fremme og bak, event 40/30mm fjærer hvis du må skifte alikevel. :)

Min A4 ser slik ut er en 05 med sportsunderstell, henger med rompa, har irritert meg litt siden jeg kjøpte den da hadde den gått 70000 har ikke falt meg inn at fjærer kan være knekt da den har gått igjennom 2 eu kontroller og servicer fra 2010 til nå.

http://s1148.photobucket.com/user/lluvaa/library/Audi%20A4%2018T?sort=3&page=1

http://s1148.photobucket.com/user/lluvaa/library/Audi%20A4%2018T?sort=3&page=1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke opp koen bilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke opp koen bilder.

Posta det fra laptopen og sjekka nå fra ipad og får opp bilder, vi får se om noen andre ikke ser dem heller.

Har litt trøbbel med å få lasta bildene rett inn på forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk de opp nå med å endre litt på linken. :)

Det så ganske normalt ut, med mindre det er noe ødelagt ville jeg bare satt på senkeskåler foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin høyde bak:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin høgde , men trur dinna er lavare enn normalt.

Ser omtrent ut slik som min no , og den var ikkje slik tidligare.

Har ikkje tilgong til å få tatt bilder av min og lagt inn før om ei veke eller so , men kan sjå om ikkje eg har liggande eit "før" bilde frå då eg kjøpte bilen , den er iallefall lavare no enn den var tidligare.

Men eit annet spørsmål. er det nokon som kan fortelle meg kor mykje S-line er senket i forhold til en bil uten S-line? har våre i kontakt med Helanor og dei selger Eibach sett til min bil 30/30 for 3825,- , så vist ikkje det blir atfor lavt i forhold til S-line senken så tenker eg at eg går for den og i tillegg setter på senkeskåler forran for å få bilen litt meir "lik" , istadenfor høg framme og lav bak :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30mm er sline senket. Sportsunderstell senker 20mm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja då får vi sjå korleis det blir , har bestilt 30/30 eiback sett , så tenkt eg senkeskåler forran for å få den litt nedpå, så får vi sjå korleis det blir :)

Kan legge inn før og etter bilder her når det har komt på.

EDIT: 3060,- penga hjå Hellanor med klubb rabatt , dette er omtrent akkurat det samme Møller skulle ha for original fjærer bak.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.