Bytte av ECU, programmere bort startsperre? Audi B6, 1,8TQ

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en ECU fra en lik bil til min egen men trenger å fjerne startsperren. Kan man enkelt ordne det? Helst så gratis som mulig ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I teorien skal det være mulig å tilpasse startsperra med vagcom. Søk litt på nett om ecu immobilizer adaption. Å fjerne startsperra koster etter hva jeg har hørt. Hvilken modell er bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På B5 blir det lest ut hidden fra nøkkel/gammel ECU og deretter kodet inn i den "nye" ECU med samme delenummer. Dette er da B5 før facelift. Ble gjort for meg av http://www.TuningService.no da bilen ble chippa. Regner med det samme skal kunne gjøres på C4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta ECU på en a6 C4 1,8 for en kompis der den gamle ECU'en hadde drukna.

Fant prosedyre på forumet som forklarte hvordan en skulle tilpasse ny ECU til startsperre. Fungerte ikke, men på et eller annet vis fikk jeg det til etter mye frem og tilbake.

La innpå en tråd om hva jeg gjorde her:

https://forum.vacn.no/showthread.php?217303-Startproblemer-med-ny-elektronikk-a6-c4-1-8

Dersom du fortsatt har problemer med dette, håper jeg dette kan hjelpe :)

-Trond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, skal prøve med Vagcom

- - - Updated - - -

Det er en 2004 modell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2004 har mest sannsynlig immo III og da blir det verre vil jeg tru.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2004 har mest sannsynlig immo III og da blir det verre vil jeg tru.

ok :/

Må jeg til Gromstad kanskje ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du må ha et par pinkoder for å få tilgang. På de første modellene med immoIII, fulgte disse med når bilen ble levert fra forhandler, men ikke på senere modeller og jeg tror de er vanskelige å få tak i, etter det jeg har lest. Hvis det er immoIII og du ikke har pinkoder, så må du nok på Gromstad. Systemet der er online med Tyskland og kan hente koder derfra tror jeg. Snakk med verksmesteren der, han har peil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kostet 1000,- hos Gromstad Auto, Møller

Helt ok :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut, da er det gjort etter boka :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.