#1 Skrevet Juli 15, 2014 Gjelder 90Q 20V. Mulig et enkelt termostatproblem, men radiatorviften starter kun nå motoren er stoppet og nøkkel er trukket ut av tenningen. Er det en mulig defekt i tenningslåsen? Noen tips her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2014 men radiatorviften starter kun nå motoren er stoppet og nøkkel er trukket ut av tenningen. Dette er kun etterkjølingen, som bare fungerer når motoren er slått av. Denne har en egen sensor ved toppdekselet, men i ditt tilfelle så ville jeg gjettet på at du muligens trenger ny sensor i radiatoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 16, 2014 Takk Per. Skal bytte føler og se om det hjelper. Er det 3 temp følere? Radiator, etterkjøling og til tempmåler?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 16, 2014 Det stemmer. Nå er jeg ikke helt kjent med plassering på 7A, men den til viften står montert i siden av radiatoren. Den til instrumentet sitter i en slangestuss nær toppen på 10V-motorene, og den til etterkjøling henger på en brakett i friluft, som regel bakerst på toppdekselet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 23, 2014 Hvordan gikk dette? Hadde trøbbel med dette på en lik bil, og der slo radiator vifta seg på når jeg slo på AC.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 8, 2014 Vært på ferie og har ikke gjort noe med bilen på 4 uker:) Står bare inne og koser seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 21, 2014 På min 7A ligger temperaturen heller litt lavt (ca. 80-85ºC) ved vanlig kjøring. Ved tomgang/køkjøring stiger den til 90-95ºC. Vifta slår inn ved ca. 95ºC og går etter at nøkkel er tatt ut. Har hørt flere som oppfører seg på denne måten, men tror dere at det kan være fornuftig å bytte termostat, eller er det slik at 7A motorene bare er sånn? Skal sies at den lille radiatoren er fjernet. På alle de andre audiene fra 80 og 90-tallet som jeg har hatt, har temperaturen vært stabil ved 90ºC. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 21, 2014 Jeg byttet forresten føler til tempmåler da denne var defekt da jeg overtok bilen. Den sitter på en slangestuss i fremkant av motoren. Kan sende deg bilder hvis du trenger. Kjøpte den fra autohausaz for ca. 400,-, Møller skulle vel ha 1800,- eller noe sånt for den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...