#1 Skrevet Juli 15, 2014 Har hatt svak ulyd i svinghjulet på Touranen min så lenge jeg har hatt den. Høres egentlig bare på tomgang og kald motor. Har kjørt på den 30.000 km uten at det har blitt noe verre. Har fått råd fra Møller, uavhengige verksteder og flere andre forståsegpåere, rådene spriker fra "bytt fort som f.." til "ingenting å bry seg om" (Møller). Lyden er en metallisk "klonk-klonk" og en svak lyd av at noe ikke sitter fast, ingen risting i bilen what so ever. Ser at Dark side har svinghjul fra LUK til ca halv pris av Mekonomen og andre, er det noen som har bestilt herfra og har erfaringer? Lurer derfor på om jeg skal bytte etter føre var-prinsippet pga skrekkhistorier om svinghjul som revner og ødelegger DSG-kassa (stemmer det?). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2014 Eg handlet hos Darkside. Bestilte svinghjul og bolter kl 12. DHL kom på døra med delene kl 10 neste morgen! Kurrant nok jobb å bytte vis du har verksted tilgang. Ryker det fullstendig så blir det nok hull i huset rundt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2014 Har ikke tilgang til noe verksted, så det blir å betale noen for å gjøre jobben. Mitt faste verksted sa at ulyden skal bli skikkelig stygg før det er noen fare, men vet ikke helt om jeg vil tro på det! Er det noe annet å ta hensyn til enn å bestille til riktig motorkode? (BLS) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2014 Motorkode og chassi nummer på mail så blir det rett. Kom på under 4k ikl fralt, mva og bolter vis eg husker korrekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2014 Takk takk, har sendt dem mail med VIN nr. Hvor lang tid bør en garasjemekker bruke på denne jobben? (DSG) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 16, 2014 Selve svinghjulet ikl kasse og akslinger 3t. Så en del timer på å få av og på fronten. Merk av hvor front bjelken er posisjonert. Så du slipper å korrigere flere ganger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 16, 2014 Du må låse svinghjulet på en måte. Eg brukte jekkestropp over svinghjulet som eg festet i en 2x2" Må ha moment nøkkel og solid torx bits. Biltema sitt gjorde susen. Trekkes til noe jævlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...