#1 Skrevet Mai 30, 2005 Har montert dumpventil i min golf2, som jeg har bygget om fra bensin til GTD med intercooler, ladetrykket er øket fra orginale 0,5 bar til 1,3 men det viser seg at de to elektomagnetiske ventilene som styrer vackum/trykk til dumpventilen ikke funker når de blir varme, tror det er pga at de er beregnet til 24 volt. ( er gassventiler fra sveiseapparat) Er det noen som vet hvor man får tak i slike ventiler som er beregnet for 12 volt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 31, 2005 Kan ikke hjelpe deg der, men har du noen bilder av bilen/motoren? Hvilken IC bruker du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 1, 2005 Ingen IC på den gamle motoren, fant ut at det gikk å kjøpe nye spoler til ventilene, som var viklet til 12 volt, så nå puster å peser dumpventilen som den skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 1, 2005 Ingen IC på den gamle motoren, fant ut at det gikk å kjøpe nye spoler til ventilene, som var viklet til 12 volt, så nå puster å peser dumpventilen som den skal. Noen spesiell grunn til at du kjører med dump på diesel'en eller er det bare for lyden sin del? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 1, 2005 Får turbotrykk med en gang jeg gir gass etter giring, altså ingen turboventing. Ingen vits i å trykke mer luft inni motoren enn det den trenger når gassen slippes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 1, 2005 hvordan styrer du dumpen på en disel bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 1, 2005 hvordan styrer du dumpen på en disel bil? Les første posten du.........SITAT: Har montert dumpventil i min golf2, som jeg har bygget om fra bensin til GTD med intercooler, ladetrykket er øket fra orginale 0,5 bar til 1,3 men det viser seg at de to elektomagnetiske ventilene som styrer vackum/trykk til dumpventilen ikke funker når de blir varme, tror det er pga at de er beregnet til 24 volt. ( er gassventiler fra sveiseapparat) Er det noen som vet hvor man får tak i slike ventiler som er beregnet for 12 volt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 2, 2005 Får turbotrykk med en gang jeg gir gass etter giring, altså ingen turboventing.Ingen vits i å trykke mer luft inni motoren enn det den trenger når gassen slippes. Er dette merkbart da?? får trykk rimelig kjapt etter giring jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 2, 2005 Det var iallfall merkbart på min gamle motor, åså kan det ikke heller skade noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 2, 2005 hvordan styrer du dumpen på en disel bil? Det er en dobbeltvirkende microbryter som sitter montert på gassarmen på dieselpumpa som styrer hvilken ventil som skal være åpen. De to ventilene er koblet sammen med et T-stykke og til toppen av dumpvenilen, en ventil er koblet til turbotrykk og en ventil Til vacumpumpa Dette er sånn Jeg har pønsket ut at det måtte gjøres, men har noen andre forslag så kom med dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 2, 2005 Jeg holdt faktisk på med å sette på dumpventil på min Jetta 1,6 TD men det ble aldri noe av da jeg ikke kom på noen lur måte å få tatt vakuum ifra. Men med en slik ventil så funker jo det som bare det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...