#1 Skrevet Juli 17, 2014 Noen som vet hvor mye olje som går på disse kassene når de er helt tomme (som ny eller overhalt kasse)? Litt enklere å helle ca korrekt mengde nedi, før den legges ned i horisontal stilling og nivåpluggen åpnes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 17, 2014 (endret) Disse skal ha rundt 2.65L ved påfylling -Uten oljekjøling skal fylles til ca 4mm under bunn påfyllingshull -Med Oljekjøling skal fylles til ca 9mm under bunn påfyllingshull 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 17, 2014 Det er vanlig å fylle til det renner ut i påfyllingshullet, men da må kassa ligge rett da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 17, 2014 Det som er vanlig ja , men i følge verkstedmanual skal det være litt rom mellom bunnhull å topp oljemengde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 17, 2014 Prøvd å ringe Møller? Jeg finner ingen info på mine systemer på jobben dessverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 17, 2014 ETKA sier 2,5l. Vet ikke hvor korrekt det er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 17, 2014 ELSA sier 2,3 liter kapasitet på RS2 CRB kasse. Har du girkassekode eller føler du at du er nærme nok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 17, 2014 ELSA sier 2,3 liter kapasitet på RS2 CRB kasse. Har du girkassekode eller føler du at du er nærme nok? Tipper det er riktig, jeg tror jeg brukte ca 2 liter på 5-trinnskasse, går sikkert litt mer i 6-trinnskassa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 17, 2014 Fylte på ei DQT kasse i går. Der fylte jeg på ca 2,6l. Var da rett under påfyllingshullet. Lå rett på gulvet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 17, 2014 2,6 på vanlig 6 trinn.3.4 på 6 trinn med oljekjøling.Dette var beskjeden jeg fikk av møller.IKKE fyll til det renner over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 17, 2014 Takker for alle innspill. Dette er 6-trinns med oljekjøling. Spørsmålet er da om utgaven med oljekjøling har større volum totalt pga kjøleren og røret eller om det går mer i selve kassa? Synes det virker merkelig om det går mer inni kassa. Men siden denne skal på bil som har nymontert oljekjøleropplegg så er det tomt og det trengs vel da 3,4 liter. Så får vi heller nivåsjekke etter at at er montert og prøvestartet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 18, 2014 Takker for alle innspill.Dette er 6-trinns med oljekjøling. Spørsmålet er da om utgaven med oljekjøling har større volum totalt pga kjøleren og røret eller om det går mer i selve kassa? Synes det virker merkelig om det går mer inni kassa. Men siden denne skal på bil som har nymontert oljekjøleropplegg så er det tomt og det trengs vel da 3,4 liter. Så får vi heller nivåsjekke etter at at er montert og prøvestartet. Hvis du har biltype osv og helst girkassekode i tillegg skal eg klare å finne eksakt mengde til deg. Peile oljen bør jo gjøres uansett når kassen er kommet i bilen skal du være helt sikker. Det kan jo være forskjell i oljemengde i f.eks kjøler vs. kasse før det kommer i bilen og i rett høyde ifht hverandre. Kan fortelle deg hvor mye det skal være igjen opp til hullet også så du enkelt kan lage deg en peilestav. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 16, 2014 Enn hvis kassen blir montert og oljekjøler blir bypasset med rør kun ifra utløp på oljepumpen til retur på kassen uten å gå noen annen vei? Som Steinar skriver så synes jeg det er rart at det skal være plass til noe mer olje, må være kjøler og rørgate som er den ekstra skvetten. Når vi først er på emnet. Hvilken olje skal man gå for? Original er en ting, men verden går videre. Skjønner også at det ikke finnes noen fasit da alt er smak og behag, men en viss retning bør det være mulig å bli styrt i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 16, 2014 Jeg ville klart antatt at en oljekjøler er grunnen til det økte volumet og volumet gjelder fylling av tomt system. Kutter du ut oljekjøleren men beholder røret er det minimalt med volumøkning ifht kasse som originalt er uten kjøler. Kassen rommer ikke mer men oljekjølersystemet blir som et ekstra volum utenfor kassen. Jeg kjører liqui moly GL5 75-90 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 16, 2014 Merkelig ? ihht Robert Bentley manualen for S4/S6 1992 - 1997 ( A697, ISBN 0-8376-0374-9 ) Fyll til det renner ut ! Høres nesten ut som om "bibelen" har feil, siden alle ser ut til å vite at den ikke skal fylles opp. Det høres ikke logisk ut at nivået skal være noen mm under. Dette vil bare øke faren for feil, og forværre vedlikeholdet. Spesilet når man vet at "alle" girkasser skal fylles til de renner over. Uansett så tviler jeg på at litt fra eller til vil føre til havari. ( Det står bare oppført hva 5 trinns CBD skal ha. Den skal ha 2,6 liter 75W90 + 0,1 liter gear oil additive.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 17, 2014 Fra ElsaWin: Audi.S6.Gearbox.Oil.Capacity.A.en-GB.4A-S-S01EA.pdf Audi.S6.Gearbox.Oil.Level.A.en-GB.4A-S-S01EA.pdf Da ser det ut til at oljenivået skal være under påfyllingshullet, 7mm (gammel utgave, plugg bak aksel) eller 1mm (nyere type, plugg foran aksel). Det sies også at nivået er viktig......jaja, utrolig at ikke flere 01E kasser havarerer. Kapasitet 3,6 liter (inkl 0,3 liter for oljekjøler med slanger), for CMG og DGU girkassene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...