1.8t aeb 96 mod "sperrer på ca 3500-4000 rpm og lite ladetrykk

Anbefalte innlegg

Sliter litt med a4`n min om dagen. Går helt fint på tomgang, men veldig treg å få opp i turtall, når den er oppe i 3500-4000 rpm så vil den ikke lenger. Umulig å få den høyere i turtall. Virker som om den ikke får mer bensin eller lignende... Samtidig så har jeg null ladetrykk i bilen. Sjekket pluggene og de var hvite, så tyder på mager blanding...

motorgange endres ved å plugge ut lmm, vil tro denne er iorden da

ingen feilkoder

Sjekket vakumslanger for lekkasje

tatt komp test med 10-11 bar på alle 4.

Kan det være pluggene/bensinfilter/for tett katalysator/for treg bensinpumpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan har du sjekket LMM?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske enkelt bare.. når den plugges ut så endrer motorgangen seg og noen ganger stopper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ny hjerne uten feilkoder er også satt i... Prøve å bytte ut cat med testpipe å se om den blir bedre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

problem løst. Innmat i katalysator hadde løsnet så den ble helt tett. byttet ut denne med 3" testpipe så nå går bilen fint igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du fekkk ingen indikasjon på at noko var feil i vag-com ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk først feilkode på hjernen om at den måtte byttes, så bytta den uten at det hjalp. Etter det bytta jeg turboen, der hadde lokket som wastegate`n lukker løsnet. men ble fortsatt ikke god igjen, så prøvde å fjerne cat`n og fant problemet der. fikk ikke opp noen feilkoder nei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha , ja er ikkje mykje cat lys i dei gamle bilane , har ein slik ein sjølv.

Har lignande problem på min B7 for tida , kjem til 3000 omdreiningar ca , deretter litt rykking og avogtil lading og avogtil dårligt med lading.

I tillegg til eit cat lys som blinker febrilskt i dashen : rolleyes

Så eg går nok for eit skifte av cat sjølv iallefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.