#1 Skrevet Juli 19, 2014 (endret) Turboen på s6'n e på tur å ta kvell. Har en kkk27 på hånden.er d e t noen som vet om d har noen betydning med mengde/trykk på turbo eller om motorstyringa regulere d selv. Motoren er chippet. Håper på svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2014 Ny turbo betyr ny chip eller map til den turboen uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2014 (endret) Ja det var det jeg så for meg:) Det skulle ikke være noen i nord som har en orginalturbo liggende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2014 Kort svar: NEI Lengre svar: TJA Du kan bruke en annen turbo, MEN du bør absolutt sjekke AFR på turtall over 3500 rpm. En større turbo (les mindre eksos-baktrykk), vil føre til mer luft ved samme ladetrykk. Når dette har en betydning kommer ann på hvor forskjellige turboene er. Du kan justere ned maks ladetrykk, både peak og ved høye turtall, da vil AFR være ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 20, 2014 Kort svar: NEI Lengre svar: TJA Du kan bruke en annen turbo, MEN du bør absolutt sjekke AFR på turtall over 3500 rpm. En større turbo (les mindre eksos-baktrykk), vil føre til mer luft ved samme ladetrykk. Når dette har en betydning kommer ann på hvor forskjellige turboene er. Du kan justere ned maks ladetrykk, både peak og ved høye turtall, da vil AFR være ok. Eller bare nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...