S6 C4 AAN sviver knapt på tomgang, lugger under kjøring med lite belastning

Anbefalte innlegg

Hei dere.

 

Sliter med S6`en som jager og fusker på tomgang og er hakkete under kjøring når jeg ligger med jevn gass på sletter.

Så fort den får litt turtall fra tomgang sviver den rent.

Samme under kjøring, så fort den får litt belastning blir den helt fin.

 

Blåste toppakninga før sommeren og hadde fra hverandre det meste. Funka helt fint før da.

 

Om jeg kobler ut LMM sviver den veldig fint og er helt hundre.

Jeg har byttet til en annen LMM som jeg vet fungerte før den ble plukket ut. Denne som stod i da toppakninga blåste.

Hjelper ingenting. Den ligger og rister, høres ut som den går ned på 4 sylindere når den er sur..

 

Oppsettet er:

RS2 hjerne med 380 oppsett fra Jonus

750cc dyser

3" LMM

Kina grenrør

Turbonetics E50 turbo

3" eksos fra turbo og bak til første lyddemper, kjører uten catter

 

Finnes det en måte og feilsøke LMM på om det er denne? Har fått tips om selve stikket man plugger inn på LMM, noen som har vært borti dårlig kontakt i disse før?

 

Noen som ellers har tips?

Jeg måtte forresten bytte kamsensor da den gamle sprakk under skruing. Fikk tak på en han trodde skulle være i orden. Kan denne lage slik krøll?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket coiler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De skal være under et år gamle, fra 034 motorsport. Men for all del, ingen garanti for at disse fremdeles er i orden.

 

Burde ikke bilen svive ruskete hele tida? Så fort LMM er koblet ut, sviver den klokkerent..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sant, kanskje du har to ødelagte LMM?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man drar ut LMM , så går den i "Nødmodus/limp home mode" , og da bruker den ett Ett standard oppsett med faste verdier , på Bla LMM , Lambda , tempmåler osvosv slik at motoren går , og kan kjøres.

 

Spørsmålet er om den kutter ut denne ene ( i dette tilfellet LMM) men fortsatt bruker de andre sensorene. ( isåfall gåen LMM/brudd på ledningsnett til LMM/Feil på LMM Pinout på ECU)

 

Eller som den kutter ut alt som alle , og går kun på de faste parametrene (Da kan det være noe annet som forårsaker feilen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativt er og se om jeg klarer å rote frem enda en LMM og lime, igjen. Men finnes det ingen måte og teste disse på? Ohme eller noe slikt?

Lyser heller ingen feilkoder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er temperatursensor i på kjølevann (den i bakkant på toppen tror jeg) gåen, kan det være denne som lurer deg. Den er mer følsom på lavt turtall og lite belastning. Vil gi for mye bensin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tempsensor er ett veldig godt tips faktisk , kan feile å gi feil info , da vil den ikke komme opp i vagcom :) Brudd i tempsensor gir også utslag på Motorlampe , men ikke hvis den gir feil info :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha! Kan den ohmes eller noe slikt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nesten litt flaut...

Under montering av toppen, glemte jeg og sette på en slange under innsuget...

Like under gasspjellet skal det no slags rørsystem inn på denne nippelen.

Bilen ble hvertfall helt fin nå! Forresten noen som vet hva slangene går til? Går fra vanlig vakuumslange og over i noe rørkoblinger og videre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.