#1 Skrevet Juli 22, 2014 Hei. Når sommervarmen endelig kom her oppe i nord oppdaget jeg at systemet ikke blåste kald luft. Etter å ha konstatert at kompressoren ikke gikk rundt landet konklusjonen på magnetklutsjen. Etter å ha fått tappet systemet for gass plukket ned kompressoren og testet klutsjen er denne OK. Nå måler jeg derimot ikke signal ned til kompressoren i den grønne ledningen som skal aktivere klutsjen. Er det noen som vet hvor denne kommer fra slik at jeg får Ohmet ledningen evt andre tips til feilsøking. Jeg er og ute etter koblingskjema. Bilen dette gjelder er en 2001 passat 3b6 AVB ergo 1,9TDI. Tips mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 23, 2014 Har holdt på med dette på min Seat Leon nettopp og har kanskje en link til deg på hiddenen første bud er å sjekke om du har nok gass, da kompressoren ikke kobler inn med for lite gass. På min er det en styring til viftene og ac clutch på venstre side fremme, men er kanskje anderledes på din om du har rettstillt motor? Strømmen til clutchen kommer iallefall derfra på min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 23, 2014 Min kompressor går heller ikke... 2002 a4 1.9tdi, si fra om du finner ut av problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 25, 2014 Har holdt på med dette på min Seat Leon nettopp og har kanskje en link til deg på hiddenen første bud er å sjekke om du har nok gass, da kompressoren ikke kobler inn med for lite gass. På min er det en styring til viftene og ac clutch på venstre side fremme, men er kanskje anderledes på din om du har rettstillt motor? Strømmen til clutchen kommer iallefall derfra på min Hei Så på din bil var gikk signalet ut fra samme styre enhet som klimaanlegget? Jeg har gass på systemet så nå må jeg få kompressoren i drift 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 26, 2014 Her kan det også være snakk om en defekt trykkbryter. har du lest ut feilkoder på systemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2014 HeiSå på din bil var gikk signalet ut fra samme styre enhet som klimaanlegget? Jeg har gass på systemet så nå må jeg få kompressoren i drift Med viftene mener jeg radiator viftene. Som Lena sier kan det være trykkbryteren som ikke fungerer også, så sjekk for feilkoder Har du målt motstanden i innslaget og målt om det kommer strøm til clutchen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2014 hei å takk for svar. Jeg har lest av feilkoder å få kun feilkode på en kjølevannstemp giver. periodisk. Jeg får ikke strøm i ledningen som skal aktivere A/C Derfor lurer jeg på hvor den kabelen går slik at jeg kan få undersøkt om det er brudd eller andre årsaker til at systemet ikke fungerer. Hvor sitter trykk sensoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 30, 2014 og er det noen som vet om man må tappe systemet for gass dersom man må bytte den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 30, 2014 Tenker du på trykk Bryteren? Ofte sitter det en ventil innenfor denne som gjør att gassen ikke slipper ut om Bryteren må byttes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 30, 2014 og er det noen som vet om man må tappe systemet for gass dersom man må bytte den? du trenger ikke å tømme den for gass, går greit å bytte den med gass tar litt lenger tid bare. og kjøp den ny den koster ikke mye på møller heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 4, 2014 hei. å på nytt takk for alle svar. Hvor sitter denne trykk bryteren? Er det den som sitter på siden av radiatoren til AC systemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...