Reim spaghetti 3 uker etter service i tyskland. mobilitetsgaranti

Anbefalte innlegg

Fikk stopp på bilen på vei hjem fra jobb i går. Med min flaks var det 1 time etter alt av leiebil firmaer hadde stengt bortsett fra gardermoen, og dit kom jeg meg ikke uten bil... Det som skjedde var att ladelampa begynte lyse også ble den fryktelig tung på rattet, åpnet panseret og fant "reimspaghetti" Servo, dynamo og ac reim lå knørva mellom regreim deksel og el viftene. Jeg rørte ikke noe av det, men når berger kom dro vi i fellesskap løs reimene og finner da ett reimhjul som ligger løst nedi motor rommet. Tenker som så da att detta må være slurv fra reparasjon i tyskland (ble byttet reg reim og alle andre reimer i ingolstadt 1-2/7) Møller ringer meg opp i dag og lurer på hva som er casen med bilen som er "dumpet" hos dem. Forteller hva som har skjedd og att jeg har mobilitetsgaranti og att jeg trenger leiebil. Får da beskjed om att de kan reservere leiebil til meg hos dem, og att første ledige verkstedtime de har er 4 august, mens jeg kun har leiebil 5 dager på mobilitetsgaranti. Spør videre om dette vil gå på garanti siden det er en del som ble byttet i tyskland. Nei det kunne han ikke si noe om, og han nevnte også att bilen mye sannsynlig måtte ned til tyskland for og utbedre feilen. WTF?? Hvor lenge blir jeg da uten bil?? Noen som vet om det finnes noen reparasjonstid garanti sak på mobilitetsgaranti? finner ingenting om det på sidene til møller. Jeg MÅ på jobb da vi er nok folk som har ferie for tida + att jeg har hatt min sommerferie. De sa også att det ikke var sikkert detta gikk på noen form for garanti siden det kunne vært andre årsaker til att dette skjedde... Synes bare selv att det er himla rart att ett reimhjul løsner 3 uker etter bilen stod på verksted i tyskland og fikk byttet alt av reimer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk stopp på bilen på vei hjem fra jobb i går. Med min flaks var det 1 time etter alt av leiebil firmaer hadde stengt bortsett fra gardermoen, og dit kom jeg meg ikke uten bil... Det som skjedde var att ladelampa begynte lyse også ble den fryktelig tung på rattet, åpnet panseret og fant "reimspaghetti" Servo, dynamo og ac reim lå knørva mellom regreim deksel og el viftene. Jeg rørte ikke noe av det, men når berger kom dro vi i fellesskap løs reimene og finner da ett reimhjul som ligger løst nedi motor rommet. Tenker som så da att detta må være slurv fra reparasjon i tyskland (ble byttet reg reim og alle andre reimer i ingolstadt 1-2/7) Møller ringer meg opp i dag og lurer på hva som er casen med bilen som er "dumpet" hos dem. Forteller hva som har skjedd og att jeg har mobilitetsgaranti og att jeg trenger leiebil. Får da beskjed om att de kan reservere leiebil til meg hos dem, og att første ledige verkstedtime de har er 4 august, mens jeg kun har leiebil 5 dager på mobilitetsgaranti. Spør videre om dette vil gå på garanti siden det er en del som ble byttet i tyskland. Nei det kunne han ikke si noe om, og han nevnte også att bilen mye sannsynlig måtte ned til tyskland for og utbedre feilen. WTF?? Hvor lenge blir jeg da uten bil?? Noen som vet om det finnes noen reparasjonstid garanti sak på mobilitetsgaranti? finner ingenting om det på sidene til møller. Jeg MÅ på jobb da vi er nok folk som har ferie for tida + att jeg har hatt min sommerferie. De sa også att det ikke var sikkert detta gikk på noen form for garanti siden det kunne vært andre årsaker til att dette skjedde... Synes bare selv att det er himla rart att ett reimhjul løsner 3 uker etter bilen stod på verksted i tyskland og fikk byttet alt av reimer...

 

Høres ut som det kan bli mye styr for å skru fast et reimhjul og montere en reim? Eller er det skader som gjør at reimhjulet ikke kan monteres igjen?

 

Høres ut som det enkleste for deg (og raskeste siden du trenger bilen) er å sette den sammen selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEN da har jeg ikke garanti på jobben lenger. og det er mye jobb og montere dette igjen siden man må av med fronten på "faenskapen"

 

Var ikke mulig for meg og se om det var flere skader som f.eks knekt bolt til reimhjulet da dette ikke var mulig og få ut pga for lite plass. Bergeren prøvde ganske iherdig og få det ut, men det var fysisk umulig uten og demontere mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEN da har jeg ikke garanti på jobben lenger. og det er mye jobb og montere dette igjen siden man må av med fronten på "faenskapen"

 

Var ikke mulig for meg og se om det var flere skader som f.eks knekt bolt til reimhjulet da dette ikke var mulig og få ut pga for lite plass. Bergeren prøvde ganske iherdig og få det ut, men det var fysisk umulig uten og demontere mer.

Okey, skjønner. Tenkte kanskje det kunne løses uten å demontere fronten. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er desverre for trangt... må av med fronten for og fikse opp i floka :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk Møller å drive å snike seg unna med den ene og den andre forklaringen.

 

Stå på ditt, det gjorde jeg, og de måtte svelge både den ene og den andre kamelen etterhvert.

Det er ikke værre enn at de gjør jobben i Norge og sender verkstedet i Tyskland fakturaen. Hva ellers skulle forhandlerverksteder være gode for?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og en annen ting er: hva hadde skjedd om detta hadde skjedd i tyskland og bilen vært fikset i norge før turen? Tviler på det hadde vært like mye "kål" fra tyskerenes side...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og en annen ting er: hva hadde skjedd om detta hadde skjedd i tyskland og bilen vært fikset i norge før turen? Tviler på det hadde vært like mye "kål" fra tyskerenes side...

Skjønner dem jo og da, ta regninga for noe et verksted i et annet land har gjort.

 

Men det er som Bjørnar sier, de burde kunne kontakte verkstedet i Tyskland og få bekreftet at de tar regninga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde ikke være så store problemet nei... får se hvordan møller jessheim løser denna floka ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er saken så langt er att audi tyskland forlanger og få bilder av skaden før de kan si om di dekker dette eller ikke. Det er forsåvidt veldig greit det, men møller jessheim har så lite folk på jobb att de ikke har tid til og demontere for og få tatt skikkelige bilder før neste uke. De har prøvd ta bilder uten og demontere, men det er rett og slett for trangt til og få kamera neddi der + få fokusert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må få skryte av Møller Jessheim i denne saken. Kunne hente bilen min alt i går, og de har dokumentert skadene godt så jeg skal ha en best mulig sak mot Audi zentrum i Tyskland. Er veldig fornøyd med møller Jessheim etter god kommunikasjon og service.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bilen er fikset, men om det blir dekt er enda ikke sikkert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer. Skal sende bilder til tyskerene i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å ha bil igjen iallefall! :) Håper det ordner seg med tyskerne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er jo avhengig av bilen for å komme meg på jobb :) Om jeg skulle få trøbbel med tyskerene så var møller behjelpelige med en uttalelse ang feilen på min bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver fortsatt og krangler med tyskland om å få skaden dekt. De mener detta ikke har noen sammenheng med reparasjonene de har gjort på bilen og nekter foreløpig og dekke noe som helst. Hjalp heller ingenting med en uttallese fra møller på att dette skjedde som følge av slitasje. Men jeg har ikke tenkt gi meg så lett. Mener jeg bør slippe dekke reparasjon på 15 600kr 3 uker etter bilen var hos Audi Zentrum Ingolstadt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde aldri jeg godtatt. Om feilen kommer av slitasje så burde de ha sett at dette var slitt når de byttet alt av reimer etc. Du får stå på ditt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til og gi meg så lett på denna nei. Jeg mener også att om det hadde vært slitasje så burde de sagt i fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva hadde skjedd med reimhjulet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg sett på flere, til og med min egen.

 

Grunnen til at bolten ryker som regel er enten feil moment på bolten eller strammeren er slitt og står og slår mye slik at det blir ekstra belastning på bolten.

 

Et defekt frihjul på dynamo som ikke frir ut ene vegen kan også gjøre det for da står strammeren og slår eksta mye..

 

Er nok bare og krysse fingra på om tyskerne gir deg dette på garanti...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer i allefall ikke til og gi meg med det første. Synes det er litt graverende att dette skjer bare 3 uker etter bilen stod på verksted hos dem..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De ga deg vel UPG garanti da...

Slik kan skje samme dagen, måned eller to etterpå, år etterpå osv...

Hva mente møller var grunnen ?

 

Jobber selv på møller, bare nysgjerrig hva di har sagt til deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har sagt att årsaken kan være stramming med feil moment eller att de har dratt til bolten skjevt, eventuelt slitasje på strammeren, men att det da burde blitt oppdaget av audi tyskland.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.