#1 Skrevet Juli 23, 2014 Hei alle sammen. Ny fyr på forumet. Har kommet over en A6 med 3.0 TDI, quattro og automat fra 2008. Den har gått 200.000km. Bekymrer meg litt i overkant over reperasjonskostnader med denne kjørelengden. Noe dere hadde vurdert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 23, 2014 Er jo gode biler, men man må jo såklart beregne mer kostnader jo lengre bilen går. Det dyreste på den er kanskje kjedestrammer/kjede hvis ikke det er tatt. Kan gjerne komme når bilen går over 200k. Ellers er det jo disse manifoldspjeldene som det er to av. Er jo kjekt å sjekke om disse er tatt Jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe en sånn bil, men jeg jobber jo som mekaniker så kan jo ta meg av alt selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 23, 2014 Sleng med litt verkstad historie vist du har , så kan nok dei som kan desse bilane fortelle kva som manglar og kva du treng å vere obs på som Jan begynte med så fint her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 23, 2014 Takker for bra input. Tok en tlf og fikk bekreftet at det ikke er gjort noe med kjede/kjedestrammer eller manifoldspjeldene. Han skulle sende meg historikk i morgen, så skal legge det ut så fort jeg har det. Jan: Er _ikke_ mekaniker, så jeg slipper nok ikke så «lett» unna som deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 23, 2014 Min erfaring med bil (generelt sett) er at div slitedeler ofte skiftes mellom 140 og 180, tenker da på oppheng og foringer. Produsentene forsker mye på levetid. Markedet på bil er 3delt. 1. salg av nybil og 2.aftermarket. altså dele salg. Bilene blir designet for å ha en levetid på over 100tusen kilometer. Alt før denne tid er ofte garanti. og 3. service Så min erfaring er biler over 180 er god knall, før 140 ikke bra Men det kommer ann på bruken også da. er du avhengig av bilen i det daglige kan ubehaglige overaskelser bli en dyr affære. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 23, 2014 https://forum.vacn.no/showthread.php?191134-A6-4f-V6-3-0TDI-kjedehavari 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 23, 2014 https://forum.vacn.no/showthread.php?191134-A6-4f-V6-3-0TDI-kjedehavari Viser bare hvor lurt det er å kjøre med lyder. Såpass alvorlig er meget sjeldent. Men ja det er synd at det ikke er mulig å finne en feilfri motor. Men min mening er allikevell at v6ene er gull Superforsikring er også gull 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 29, 2014 Hei igjen, Beklager sen oppdatering, men droppet den bilen jeg I utgangpunktet så på. Gikk for denne til slutt, finnkode:49877841 Bilen trenger nye manifoldspjeld som forhandler dekker, samt omlakkering av et lite rustangrep på høyre hjulbue. Veldig fornøyd så langt. Får se hvor lenge det holder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...