A6 med kjørelengde over 200000

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Ny fyr på forumet.

Har kommet over en A6 med 3.0 TDI, quattro og automat fra 2008. Den har gått 200.000km.

Bekymrer meg litt i overkant over reperasjonskostnader med denne kjørelengden. Noe dere hadde vurdert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo gode biler, men man må jo såklart beregne mer kostnader jo lengre bilen går. Det dyreste på den er kanskje kjedestrammer/kjede hvis ikke det er tatt. Kan gjerne komme når bilen går over 200k. Ellers er det jo disse manifoldspjeldene som det er to av. Er jo kjekt å sjekke om disse er tatt :)

Jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe en sånn bil, men jeg jobber jo som mekaniker så kan jo ta meg av alt selv :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleng med litt verkstad historie vist du har , så kan nok dei som kan desse bilane fortelle kva som manglar og kva du treng å vere obs på som Jan begynte med så fint her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for bra input. Tok en tlf og fikk bekreftet at det ikke er gjort noe med kjede/kjedestrammer eller manifoldspjeldene. Han skulle sende meg historikk i morgen, så skal legge det ut så fort jeg har det.

Jan: Er _ikke_ mekaniker, så jeg slipper nok ikke så «lett» unna som deg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med bil (generelt sett) er at div slitedeler ofte skiftes mellom 140 og 180, tenker da på oppheng og foringer. Produsentene forsker mye på levetid. Markedet på bil er 3delt. 1. salg av nybil og 2.aftermarket. altså dele salg. Bilene blir designet for å ha en levetid på over 100tusen kilometer. Alt før denne tid er ofte garanti. og 3. service

Så min erfaring er biler over 180 er god knall, før 140 ikke bra ;) Men det kommer ann på bruken også da. er du avhengig av bilen i det daglige kan ubehaglige overaskelser bli en dyr affære.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

Beklager sen oppdatering, men droppet den bilen jeg I utgangpunktet så på. Gikk for denne til slutt, finnkode:49877841

Bilen trenger nye manifoldspjeld som forhandler dekker, samt omlakkering av et lite rustangrep på høyre hjulbue.

Veldig fornøyd så langt. Får se hvor lenge det holder :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.